In deze tutorial wordt een manier gegeven om je taken te organiseren via de GTD manier. Dit gebeurt in Gmail. Meer suggesties voor andere clients hoor ik graag. top
We willen bereiken dat we de besproken 'bakken' willen krijgen naast onze bucket.
ToDo
Informatie - Referentie
Wachten
Vervolgacties
Doordat Gmail gebruik kan maken van meerdere postvakken in, kunnen we deze techniek gebruiken om GTD te implementeren.
Om deze feature te implementeren ga je naar de instellingen van je Gmail. Vervolgens klik je op het tabblad Labs. Hierin kan je vervolgens Meerdere postvakken in aanzetten.
Wanneer je dit gedaan hebt ga je naar de instellingen. Je ziet dat hier een tabblad bijgekomen is voor de instellingen van Meerdere postvakken in.
Je kan hier een aantal instellingen plaatsen. Hieronder staan mijn instellingen.
Zoals je ziet gebruik ik de zogenaamde superstars van Gmail. Deze kan je bij instellingen vinden. Zet de sterren in de volgende volgorde:
Tot zover de instellingen. Zoals je ziet geven we met een ster aan in welke bak hij terecht moet komen. Wanneer er nu een e-mail binnen komt in je 'bucket' kan je door middel van deze techniek direct gaan organiseren.
Je originele postvak in gebruik je dus als bucket en de overige postvakken gebruik je als georganiseerde bakken.
Mocht je vragen hebben kan je deze bij reacties kwijt.