Werken met Frames Wat gaan we doen?
Vandaag gaan we werken met Frames!
Nu zul je wel zeggen oh Frames, ja dat ken ik van HTML maar dat bedoel ik niet!
We gaan vandaag werken met Frames in Flash!
Zijn jullie er klaar voor?
Soorten frames:
Er zijn veel verschillende Frames bij Flash dus daarom heb ik ze maar op een plaatje
gezet!
Van links naar rechts:
Motion Tween Keyframe | Blank Keyframe | Action Frame Shape tween Frame
Zoals jullie zien zij er veel verschillende Frames dus daarom ga ik ff snel vertellen
wat ze allemaal betekenen:
Motion Tween:
De Motion Tween frame kun je herkennen aan de paarse kleur,hij zorgt er voor
dat een voorwerk van links naar rechts te verplaatsen, en dat het natuurlijk
vloeiend loopt.
Keyframe:
Je kunt een keyframe herkennen aan een zwart bolletje met een grijze achtergrond,
dit betekend dat er iets op het "object"is
Blank Keyframe :
Je kunt dit herkennen aan een wit bolletje met een witte achtergrond, dit betekend
dat er niks op het"object"is.
Action Frame:
Bij dit frame komt "action" voor ,je kan er bijv je eigen game mee
maken.Maar dat leg ik een andere keer wel uit!
Shape Tween:
Je kunt de Shape Tween herkennen aan een groen pijltje, dat zorgt er voor dat
de figuren goed overlopen en niet stotteren…
Frame:
En als laatste is er dan nog een frame je ziet hierboven allemaal nummertje
staan zoals:
1,5,10,15,20,25,30,35 enz, vaak heb ik het over #35 dat betekend dan dat je
op frame nummer 35 iets moet zetten.
Hoe moet ik frames invoegen ?
Klik op een frame en als het goed is krijg je dan dit van onderen te
zien:
Je kan dan kiezen voor niets, Motion en Shape mode.
Soms krijg je dan ook wel eens dit te zien:
Dit betekent dan dat je de Shape en de Motion Tween niet kan gebruiken.
Als laatste is er dan nog de Action frame je gaat gewoon naar een frame en
je klikt met je rechter muis op de actions knop.daar leg ik verder niets meer
van uit
Einde
Dit is alweer het einde van deze (korte) tutorial.
Als jullie vragen of problemen hebben kunnen jullie dit in het forum vermelden.
|