<script type="text/javascript">
<!--
var DHTML = (document.getElementById || document.all || document.layers);
var blok
function initieer(){
blok = new getObj('roodblok');
blok.xpos = parseInt(blok.style.left);
blok.actief = false;
blok.waarde = 5;
blok.grensR = 300;
blok.grensL = 100;
}
function getObj(name)
{
if (document.getElementById)
{
this.obj = document.getElementById(name);
this.style = document.getElementById(name).style;
}
else if (document.all)
{
this.obj = document.all[name];
this.style = document.all[name].style;
}
else if (document.layers)
{
this.obj = document.layers[name];
this.style = document.layers[name];
}
}
function begin(){
blok.actief = true;
glijden();
}
function stop(){
blok.actief = false;
}
function glijden(){
if(blok.actief){
if(blok.xpos > blok.grensR || blok.xpos < blok.grensL){
blok.waarde = -blok.waarde;
}
blok.xpos += blok.waarde;
blok.style.left = blok.xpos;
window.status = blok.xpos; //voor de lol
window.setTimeout("glijden()",30);
}
}
// -->
</script>