PHP gevorderde |
|
ik ben nog niet zo heel bekend met echt php scripten meer alleen met de basis dingen. dus ik dacht laat ik eens een functie proberen te sgrijven, een soort gelijke functie bestaat echter al, alleen weerhoude het mij niet dit proberen te maken. het is een vrij simpele functie maar tog een start om hier dieper op in proberen te gaan. ik wil graag dit oeveningetje laten zien en van jullie wat benodigde verbeteringen te horen krijgen of manieren hoe jullie dit zouden hebben gedaan. het id van deze functie was om woorden die langer dan een ingegeven getal is om die stuk te knippen (dit is om een fout in je lay out te voorkomen als je woorden langer zijn dan de breedte van je tekstvlak (nog duidelijk ^^^^)
hier is het:
<?php
function mooswrap($var, $max)
{
$var = explode(" ", $var);
foreach($var as $key => $value)
{
$aantal = strlen($var[$key]);
if($aantal > $max)
{
$mi = 0;
$ma = 0;
$var2 = "";
while($aantal > $ma)
{
$ma = $ma + $max;
$var2 .= substr($var[$key], $mi, $ma) ." ";
$mi = $mi + $max;
}
$var[$key] = $var2;
}
}
return $var;
}
$a = mooswrap("ik weet nix abcdefghijklmnopqrstuvwxyz hgrerge", 20);
print_r($a);
?>
<?php function mooswrap($var, $max) { foreach($var as $key => $value) { if($aantal > $max) { $mi = 0; $ma = 0; $var2 = ""; while($aantal > $ma) { $ma = $ma + $max; $var2 .= substr($var[$key], $mi, $ma) ." "; $mi = $mi + $max; } $var[$key] = $var2; } } return $var; } $a = mooswrap("ik weet nix abcdefghijklmnopqrstuvwxyz hgrerge", 20); ?>
grtz
|