Ik zit al enige tijd met het idee om een Nederlandstalige Linux-community op te zetten. Nu zal je vast zeggen: “Er zijn er daar al van”, maar er waren ook al andere webmaster-communities toen SiMa er kwam, en toch heeft SiMa succes.
Het gaat echter niet zomaar om een linux-community, maar om een soort van “broertje” van Sitemasters. De community zal Linux-Masters gaan heten, en zal kunnen genieten van reclame op Sitemasters (bedankt, Joel ).
Ook is hier al over gesproken met Thijma, als dit project een goeie inslag maakt zit hier wel interesse in vanuit Thijma (bedankt, extor ).
Ook heb ik al een winkel weten te strikken die bereid is hardware te testen onder Linux-systemen, alsook een aantal personen die hun kennis wensen te delen dmv tutorials.
Dit allemaal zal er dus voor zorgen dat er dus een pak aan informatie en leuk speelgoed en downloads zal te vinden zijn, allemaal gratis natuurlijk.
Nu is er echter een probleem: de layout.
De Linux-community is een initiatief van mij, maar ik moet ook geen tekeningske maken bij het feit dat iedere layout die voortkomt uit mijn pc niet om aan te zien is.
Op deze manier wil ik de leden een beetje warm maken voor deze site, zodat ze vol ongeduld zullen wachten , maar ook een oproep doen: zijn er mensen die een nette layout (linux-gerelateerd: gebruik van Crystal Clear-iconen, Tux,...) in elkaar kunnen flansen, dan had ik dat graag gehoord. Qua beloning zul je je voorlopig moeten tevreden stellen met een POP3 en een crewplaats, maar eens het project begint te draaien, kunnen er eventueel centjes binnengebracht worden dmv. Google ads (alhoewel ik dit liever niet zou doen omdat dit je site toch maar verneukt, maar liefdadigheids-designers kom je ook nergens tegen).
Mensen die zelf met Linux bezig zijn, en denken te kunnen helpen bij de opbouw van de site (content-gericht dan) kunnen zich ook richten tot mij, dit stel ik ook erg op prijs.
Alvast bedankt, ik hoop dat er hier mensen zijn die niet altijd op geld uit zijn, maar die willen meehelpen bij het promoten van een (over het algemeen) gratis, stabiel en volwaardig besturingssysteem.
@piano :
Zoals je hebt kunnen lezen is het niet een willekeurige oproep voor een designer, maar een voor een communitie die samenwerkt met de sponsor van Sitemasters en joël verleent ook zijn medewerking
En daarbij omdat jou centraal samenwerking toevallig een mooie move is, wil nog niet zeggen dat de co-beheerder van site geen privilege heeft
Murfy dat vind ik een reuze idee van je, ik ben een linux observator ik surf rond en probeer zo veel mogelijk info te krijgen over Linux maar het is veelal in Engels en soms misvat ik sommige dingen waardoor ik het altijd uitstel om linux te gebruiken
Hopelijk komt er nu duidelijkheid je gaat in mij al veel werk kunnen stoppen Beware for the spams
Hopelijk zijn er ook stabiele linux's te downloaden op de site
Doen!
Maar er moet wel een kick-ass lay-out achter zitten (waarvan je zegt: yeah ) en mooi gescript met duidelijke onderdelen en het kan een topsite worden!
ZEKER DOEN! Reken maar dat ik een computertje met Linux ga installen! Geweldig idee!
En voor de layout: schrijf een wedstrijd uit op Sitemasters...
edit:waarom moet er een streepje tussen: www.linux-masters.be
heeft sitemasters ook niet...
Grapje. Dit is een goede nederlandstalige Linux site. Misschien dat je daar wat voorbeelden kan terugvinden.
En dan is er ook een lid van deze site, die niet extreem actief is, zou zeker kunnen helpen met de content als deze dit wilt. Een klasgenoot van mij die zeer handig is met het gebruiken van verschillende Linux distributies en de console.
Ik ben bezig met een tutorial voor SiteMasters over een mailserver opzetten. Dit doe ik in Windows en in Linux.....
Wil het Linux gedeelte wel op de linux site zetten als tutorial
Over de content heb ik zeker geen twijfels, er is intresse genoeg, zelf ben ik er ook veel mee bezig, heb ook al een aantal distro's uitgeprobeerd, ik ken een aantal verkopers van Linux, dus een distro-chooser kan ik ook ineenflansen,...
Het is enkel de layout die dus nog een probleem vormt, maar hier zijn nu 2 mensen mee bezig.. maar ik zal eens overleggen met Joël of dit inderdaad geen wedstrijd kan worden.