PHP expert |
|
Mensen die zeggen hier punk te zijn... betwijfel of die echt weten wat dat is. Ik heb vroeger naar punk (dacht ik toen) geluisterd. Maar Punk is dood, er wordt geen punk meer gemaakt, alleen nog maar punkrock. Oude bands als "the sex pistols" en "the ramones" zijn pas echte punk.
Mensen die nu nog rondlopen met combats in kilten en bloot bovenlijf en nog naar oude punk luisteren, dat zijn echte punks. Maar die zijn zo anarchistisch dat die volgens mij weigeren op een online community te zitten waar er meerdere bestaan.
Even op de reactie van Biertie op de eerste pagina: Offspring heeft vroeger (in 1988) 1 punk album gemaakt. Wat Offspring noemde. Hun tweede, Ignition, leunt al meer aan bij Punkrock. En vanaf smash was het alleen maar punkrock (gotta get away) en punkpop (self esteem).
Ik moet zeggen dat ik Offspring een heel goede band vind, en na hun naamverandering (waar weinigen van weten) naar The Offspring ze iets zijn gedaald, wat hen niet meteen slecht maakte. Hun album "Ixnay on the hombre" vond ikzelf, samen met vele anderen, dik tegen vallen. Nummers als "All I want" en "Mota" maakten het nog gedeeltelijk goed, maar het was gewoon niet de punkrock van vroeger. Met Americana en Conspiracy hebben ze, volgens mij dan toch, veel moeten redden, en dit is hen ook gelukt.
Maar goed, ik ben hier niet om de gehele geschiedenis van Offspring te gaan vertellen.
Om op de vraag in kwestie te antwoorden. Ik hield vroeger veel van Punkrock, en nu meer naar Rock van het genre dat Muse verkoopt (zoals Radiohead ook doet). Meer experimenteel maar toch dik aanleunend bij het rock genre. Ikzelf speel ook gitaar, en Muse heeft een paar prachtige gitaarnummers waar je weken zoet mee bent als je wilt oefenen. Ik heb nu al hun albums in bezit (ook de DVD Hullabaloo) en nu staat het ook op. Je kan me een grote fan noemen.
Ik heb dit denk ik altijd gehad, vanaf dat ik een band leer kennen en goed vind, probeer ik mij te verdiepen in hun, wat alle soortgelijke muziek voor mij lam lecht. Tot een jaar geleden was dit nog (The) Offspring, en nu Muse.
Dit was mijn bijdrage^^ |