login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

spieken | Pagina 2

81 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 24/06/2005 12:33
Avatar van Stijn PHP expert Ik ben veel te dom om te spieken daarom leer ik altijd . Het is wel grappig om te zien hoe andere spieken en het grappigst wanneer ze betrapt worden.

Hehe, volgend jaar alleen in de klas Dus dan kan ik al niet spieken 

Spieken is voor sletten of voor gasten die denken dat ze het al zijn. En dan lopen die gasten rond met de mooiste jobs rond DE NEUKERS!!!

/*commentaar van een hardwerkende student*/
Offline Frederic - 24/06/2005 13:21
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde I couldn't agree more 
Offline remy - 24/06/2005 15:16
Avatar van remy PHP ver gevorderde beter ga je leren spieken, als je dat dan goed kunt hoef je nooit meer te leren voor je proefwerken he^^
Offline Duikboot - 24/06/2005 16:32
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Beter een beetje moeite doen en ervaring op doen dan spieken en later geen flauw idee hebben wat je allemaal moet uitvoeren...
Offline Voldemort - 24/06/2005 19:48
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Ik spiek nooit, behalve als de andere zijn blad omhoog houdt om het na te lezen . Deze periode tijdens een proefwerk waren de letters door elkaar, en de juf van toezicht keek even en hield het blad omhoog en ik kon de achterkant zien, het waren meerkeuzevragen, dus kon ik hget gemakkelijk zien , anders lukt het me nooit (van je buur afkijken kan niet, bij ons niet, want we zitten naast iemand van een ander jaar).
Offline biertie - 24/06/2005 20:03
Avatar van biertie Onbekend wij ook
altijd naast iemand van ander jaar
en een andere richting 
Offline RickyB - 24/06/2005 20:48
Avatar van RickyB Onbekend mij lukt het wel altijd.
ik zit nu in de 2e en ga naar de 3e:s en in die 2 jaar tijd heb ik nog maar 1 keer een 1 gehad en dat was omdat ik niet geleerd had^^ .
ik kijk best vaak af.

als ik naast de kaggel of prullbak zit, leg ik daar me spiekbrieffie in;-) . kan je het zo aflezen en niemand die je door heb!! je kan ook je antwoorden bespreken met de gene die de toets/rep/proefw/ test/so/mo (mondelinge overhoring) al gehad hebben;-)

RickyB;-)
Offline Hippermodern - 24/06/2005 22:17
Avatar van Hippermodern Onbekend wat heb je liefst:

spieken en nul krijgen omdat je werd betrapt

of

leren en onvoldoende halen omdat je het niet snapt?

wil je dan je gehele waardigheid verliezen door voor heel de studiezaal betrapt te worden?
Offline RickyB - 24/06/2005 22:21 (laatste wijziging 24/06/2005 22:52)
Avatar van RickyB Onbekend @ hippermodern: tegen mij?

als ik me exame doe natuurlijk niet nee, maar die leraren die ik heb daar kan je bij afkijken, en ik loop liever het risico dat ik 1 op de 30 keer een 1 heb en alle keren dat ik niet betrapt word een hoger cijfer heb;-)
RickyB;-)

edit maar ik verwaarloos mijn studie niet!
als ik toevallig niet geleerd heb dan spiek ik wel een. ik denk niet "ik ga niet leren want ik kijk wel af" ofzo.
ik wil gewoon niet blijven zitten^^
Offline Maarten - 24/06/2005 22:46
Avatar van Maarten Erelid Hij heeft het vast tegen iedereen die ooit al gespiekt heeft.

Ik heb dat nog nooit in mijn leven gedaan, en dat zou niemand moeten doen, want je zult later alleen maar leerproblemen krijgen.

En jullie moeten zeker al niet spieken voor Nederlands, dat zouden de meesten hier beter eens leren.

Dus al diegene die denken dat ze stoer zijn door studies te verwaarlozen kunnen misschien beter hun klep houden 
Offline Steven - 24/06/2005 23:01
Avatar van Steven HTML interesse Wat ik zielig vind aan spieken is dat als ik naast iemand zit die spiekt, omdat hij het niet geleerd heeft, en ik heb keihard lopen zwoegen om die droge stof uit dat moeilijke hoofdstuk in me kop te stampen, en hij schrijft het allemaal over terwijl hij alleen de woorden in een andere volgorde schrijft om niet betrapt te worden en dan later nog een hoger cijfer heeft dan jouw?

Sorry maar dat is echt iets om misselijk van te worden gelukkig heb ik het niet vaak dat ik naast iemand zit die alles overschrijft, opzich tegen samen wat antwoorden uitwisselen heb ik geen probleem, maar het is gewoon rondomuit naaiend als iemand zoiets als ik boven noemde bij jouw flikt 
Offline Gml - 25/06/2005 00:27
Avatar van Gml HTML beginner wij zorgden er altijd voor dat we het proefwerk van te voren hadden ^^

kon alleen bij Natuurkunde aangezien een parallel-klas het eerste uur het PW had en wij een van de laatse uren. Dus in de tussenuren en pauzes alle vragen maken (iemand uit de andere klas de vragen over laten schrijven).
En ja de leraar was zo dom om hetzelfde proefwerk te geven...
Offline vinTage - 25/06/2005 01:36
Avatar van vinTage Nieuw lid neredlands, mjah, daar moest ik wel voor skiepen.
maar, ik ben genapst, dus ik loop nu ahcter een viunlis wagen....
Offline Maarten - 25/06/2005 01:57
Avatar van Maarten Erelid Lol @vinTage

Mijn broer is nog straffer. Die breken in op school, stelen een examen, kopieren het, leggen het terug, vullen de kopie thuis is in en geven die dan af op hun examen.
Offline BigBug - 25/06/2005 07:16
Citaat:
neredlands, mjah, daar moest ik wel voor skiepen.
maar, ik ben genapst, dus ik loop nu ahcter een viunlis wagen....

hahah Volgensmij leg je nog altijd parket 
Offline Hippermodern - 25/06/2005 08:30
Avatar van Hippermodern Onbekend @murfy omg, doet uw broer da echt? das pas laaghartig 
Offline RickyB - 25/06/2005 09:21
Avatar van RickyB Onbekend @ BigBug: Daar moet je niet om lagge, hij probeerd Nederlanders te belediggen^^ .

@ hippermodern: nee natuurlijk doet ie dat niet echt, dat was maar een grappie:D .

RickyB;-)
Offline ikkedikke - 25/06/2005 09:30
Avatar van ikkedikke PHP expert "je moet niet spieken want dan weet je later niet wat je moet doen"
Ik kan me niet voorstellen dat hier iemand ooit last heeft gehad van dat hij niet meer wist wat de 4 kenmerken zijn van gevangenisbewoners omdat hij dat toevallig afgekeken heeft bij maatschappijleer.
Als je een beetje nadenkt bij wat voor vakken je afkijkt boeit het toch helemaal niks? Als je weet dat je geneeskunde gaat studeren, dan heb je toch helemaal geen boodschap aan vakken als muziek en levensbeschouwing?
Offline BigBug - 25/06/2005 12:26
Citaat:
@ BigBug: Daar moet je niet om lagge, hij probeerd Nederlanders te belediggen

Dat doe jij erger met je dubbel g 

-->

Hij's zelf ook nederlander :O

@ Vintage als het echt waar is dat je nederlanders wilt beledigen--> LANDVERRADER!!! 
Offline RickyB - 25/06/2005 12:48 (laatste wijziging 25/06/2005 12:49)
Avatar van RickyB Onbekend hahahahahahaha

------------------------------

Citaat:
@ Vintage als het echt waar is dat je nederlanders wilt beledigen--> LANDVERRADER!!!

:o is vintage Nederlander?????

hahahaa
Offline Maarten - 25/06/2005 12:50
Citaat:
Dat doe jij erger met je dubbel g
En zijn d...
Offline zwobbel - 25/06/2005 12:51
Avatar van zwobbel PHP gevorderde
Citaat:
En jullie moeten zeker al niet spieken voor Nederlands, dat zouden de meesten hier beter eens leren.

Ja dit heb ik al gemerkt....
Offline Stijn - 25/06/2005 12:53
Avatar van Stijn PHP expert misschien iets ontopic 
@celehahn:

Is het nu gelukt om te spieken? 
Offline ZG1988 - 25/06/2005 13:51
Avatar van ZG1988 Gouden medaille

überleet
voor info is het zeker simpel om te spieke , wachten tot iemand zijn exaam op de server zet. net hetzelfde voor wiskunde ( da is op pc gedeeltelijk )
Offline Legolas - 25/06/2005 13:57
Citaat:
Bedreiging werkt!
Bedreig gewoon een "studeervriendje" en spreek een code af, (vrijwillig of niet) en bij ons op school zijn sommige leraren zo stom, kijk gewoon letterlijk af, altijd jouw woord tegen dat van de leraar, bewijs is er niet!

Blaadje grissen
Gewoon het blaadje van je achterbuurman van de tafel grissen, overpennen, en weer terugleggen. Het is wel zo vriendelijk om even te wachten tot hij klaar is.

Buikspreken
Als de leraar even de andere kant op kijkt ga dan een beetje buiksprekend fluisteren. Je lippen dus niet bewegen. Werkt bij mij altijd

Capuchon
Als je een repetitie hebt moet je altijd een capuchontrui (of iets anders met een capuchon) aan doen! Degene die achter je zit kan dan iets op zijn/haar gum schrijven, stopt het in je capuchon en jij kan het er zo uithalen en het lezen!

Een hoop kleine briefjes
Wat ook erg goed werkt is: Zorg dat je in je etui een hoop kleine briefjes hebt. Als je tijdens het proefwerk iets niet weet, dan schrijf je het daar op, en leg je het stiekum op de tafel achter je of naast je (zorg altijd dat je etui ervoor staat of zo). Ook kan je het in een lege pen (inktwisser bv) stoppen, en die dan aan de ander geven. En de ander geeft dan antwoord.

Elkaars naam omwisselen
Als je voor een pw een voldoende MOET halen, en je hebt een superslimme vriend of vriendin die toch al ontzettend hoog staat, spreek dan af om elkaars naam op je blaadje te zetten. Gevolg: jij hebt een hoog cijfer en je vriendin een iets minder cijfer, maar hij/zij staat toch nog steeds erg goed.

Examen
Ben je goed in meerkeuzevragen? Tijdens het examen schrijf je als je (voor tijd, uiteraard) klaar bent de antwoorden op een ander blaadje. Omdat je eerder mag vertrekken, kan je bij het passeren van een klasgenoot dit briefje op zijn/haar tafel achterlaten.

Groot schrijven
Spreek van te voren met je buurman/vrouw af groot en duidelijk te schrijven. Dat maakt het afkijken sowieso wat makkelijker.

Laserpen
Ik, en mijn vriendin hebben pennen met van die rode lampjes erop. Koop beide zo’n pen (of met meerdere mensen) en communiceer als volgt: 1 keer tikken (dan gaat het lampje branden) = a, 2 x tikken = B enz.

Leer de helft
Als je een ontzettende blinde leraar hebt kun je afspreken met je buurman/vrouw allebei de helft te leren. Vervolgens gaat een van jullie naar de leraar om iets te vragen, of je spreekt af dat iemand aan de andere kant van de klas zijn vinger op steekt. Als de leraar dan even afgeleid is, kun je van blaadje wisselen en de open antwoorden van de ander invullen. Je moet natuurlijk wel ongeveer hetzelfde schrijven. (Veel doorhalen in je geschreven tekst wil de aandacht nog wel eens van het handschrift afleiden). Bij bijvoorbeeld Godsdienst wil dit nog wel eens lukken.

Niet inleveren
Lever je blaadje van het SO niet in (dit moet je doen bij een beetje domme leraar). Zoek daarna alles op in je boek en schrijf het over. Daarna moet je met iemand afspreken dat hij de leraar afleidt om vervolgens het SO tussen de opgehaalde SO's te stoppen. Een nadeel: je kan dit niet met de hele klas doen.

Omhoog houden
Je spreekt af dat als jij je voorbuurman een seintje geeft, dat hij dan zijn/haar proefwerkblaadje in zijn handen (op schouderhoogte en iets opzij) houdt, zodat jij alle antwoorden kan lezen. Als de leraar/lerares vraagt wat hij/zij aan het doen is zegt hij/zij gewoon dat ie het proefwerk of SO nog even aan het nalezen is.

Pik proefwerk
Pik het proefwerk van te voren of vraag aan je maatjes uit de andere klas die het pw eerder hebben om er 1 mee te nemen. Maak het werk thuis met je boek erbij. Wissel het in de les om (maak wel een paar foutjes anders valt het op). Het is te hopen dat het dezelfde versie is. Ik heb best vaak meegemaakt dat het een andere versie was, maar das niet zo erg want door het maken van het pw met je boek erbij heb je al best aardig geleerd en meestal houd een andere versie alleen in dat de vragen in een andere volgorde staan. Dus je weet dan toch de antwoorden wel.

En nog een heel zootje:
scholieren.com -> huiswerk -> spiektips;-)
Offline Tibbeh - 25/06/2005 14:18
Avatar van Tibbeh Lid Spieken voor een examen *-)
Ik zou zeggen leer het gewoon 
Je kan niet elke dag naast iemand zitten die slim is, dus als je naast nen debiel zit, heb je het zitten.
Offline Legolas - 25/06/2005 14:34
Citaat:
Je kan niet elke dag naast iemand zitten die slim is, dus als je naast nen debiel zit, heb je het zitten.

en degene die naast je zit, zit dan dus naast een debiel
:D
Offline RickyB - 25/06/2005 14:38
Avatar van RickyB Onbekend ik heb een pen en als je ermee schrijft zie je nix, en aan de achterkant zit een blauw lampje en als je met dat lampje op de plek schijnt waar je geschreven heb, zie je je text staan.
dus je kan dan bijv. op je tafel schrijfen en dan later met dat lampje erop schijnen en dan zie je bijv. je franse woordjes op de tafel:) .
alleen loop je wel een groot risico want het valt best wel op als jij met een lampie loopt te schijnen onder je proefwerk.

RickyB;-)
Offline remy - 25/06/2005 16:21
Avatar van remy PHP ver gevorderde hehe, zit je met die lamp op het bord te schijnen^^ ^^
Offline ece - 25/06/2005 16:27
Avatar van ece HTML interesse Uhm als je gaat spieken heb je een groot probleem. Misschien nog niet op dat moment maar dat komt nog wel.
Die vakken heb je nodig en als je d'r niets van weet omdat je hebt gespiekt dan heb je een probleem omdat je die stof niet hebt geleerd.

1. Ik vind het dom dat je dat hier vraagd.
2. Het is geen http://www.spiekmasters.be maar http://www.sitemasters.be.
3. Je komt dus ook later in de problemen.
4. Zoals eerder gezegd (weet ff zijn naam niet meer) maar dan had je maar eerder moeten leren.
5. Als je nog tijd hebt dat het pas over een paar dagen is dan zou ik als ik jou was NU gaan leren.
6. Als je toch wil spieken zoek dan op Goolge naar Speiktips.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s