We kunnen ook gewoon zeggen dat de nederlanders een raar systeem hebben en de belgen ook,
alles moet gewoon op de Britse manier^^
vind het prima geregelt daar
Pft, maar je moet waarschijnlijk wel standaardvakken erbij nemen waarschijnlijk zoals Wiskunde & Nederlands, anders zal je maar een zielig leventje lijden
Ps: Het Belgisch systeem is nog altijd het beste Anders zouden wij niet de beste zijn in Wiskunde e.d. van de Wereld (of was het nu Europa ) Pft, we are the best
Nogmaals proficiat voor degene die erdoor zijn. 29 Juni is het mijn beurt om achter mijn punten te gaan . Heb al gehoort dat er 2 van de 3 jongens van mijn klas gebuisd zijn voor Aardrijkskunde . Kan mij dat wat schelen dat NL in het Noorden ligt en Frankrijk in het zuiden
Wist je trouwens dat je met een Amerikaans diploma geen hol bent in België, maar met een Belgisch diploma overal werk kan vinden in die branche in Amerika? (als je engels kan natuurlijk)
Zo zie je maar dat wij toch maar weer goed geschoold zijn (behalve het Nederlands van sommigen dan)
jep, ik ben zo iemand. Op mijn mondeling van NL vroeg ze waarom ik dat onderwerp had gekozen voor mijn schrijfopdract . Ik dacht dat we al gedaan hadden en ik zei het op zijn plat West-Vlaams (Roeselaars ) waarom ik het gekozen had . Ze hebben me altijd liggen
Ja,.. dat wel ... in belgie heb je veel repetitie weken... Maar, met dat % gedoe, vind ik wel geinig , alhoewel nederlanders dat ook hebben... : 7,4 = 74% etc ^^
Het feit dat studenten in België al examens hebben vanaf 12 jaar is niet echt slecht, zo leren ze snel hoe je moet leren etc, in Nederland is dat geloof ik van ongeveer 16 jaar?
En zoals Nemesiskoen al zei, zijn de Belgische studenten de beste in Wiskunde van de wereld
Iemand zei daarnet iets van procenten (ik ben te lui om terug te gaan en te quoten, 't zal wel aan de warmte liggen zeker)... maar dat is alleen maar in de basisscholen zo hoor. Vanaf het middelbaar onderwijs (= secundair onderwijs, we gaan eens moeilijk doen) krijg je gewoon je punten op 10 per vak gedurende ieder semester, en dan krijg je nog examens ook, die zijn op 100, maar ook per vak. Daar komt dus geen hol percent bij kijken.
Het is ook zo, als je naar de staatsschool gaat (= gemeenschapsonderwijs) krijg je enkel een examen met kerstmis/nieuwjaar en op het einde van het schooljaar. In de andere scholengroepen krijg je er nog een met pasen ook.
Nu is het aan een Nederlander om uit te leggen hoe the fuck je 2 klassen kan overslaan...
Lol leren leren... ik zit nu al in het 5de en heb nog nooit onder het jaar moeten leren enkel tijdens de examens maar das dan meer lezen dan leren, nu in het 5de is het wel al wat moeilijker met die wiskunde enzo maar het blijft easy ik volg wel technische maja ;) Ik denk daarbij ook dat russen beter in wiskunde zijn dan belgen ;)
der was gezegd beste wiskunde van europa, kan zijn dat de russen beter zijn maar die vallen dan ook net buiten Europa .
euhm wat dat leren betreft wacht maar tot je op unief of hogeschool zit
@master666: ja idd, maar 2 is toch wel wat veel.
normaal kan je je volledige schoolcariere afleggen voor de examenscommisie je bent leerplichtig niet schoolplichting. je ouders kunnen je ook onderwijzen
in belgie is het echt simpel om te slagen, ik heb nu nog een week examens, ik leer 1 uurtje voor een examen en ben er even goed door als die die uren zitten te leren, ons schoolsysteem is echt stom, vanals je een beetje verstand hebt natuurlijk
Ik ben trouwens nu limieten van een functie aant leren^^
@master666 : ja voor de dinges ben naam vergete, ne maat van mij had 3jaar blijven zitten, die was dus 18 en zat nog altijd int 4de en toen heeft hij het 5de en 6de gedaan voor de examencomissie. En moest hij naar een of andere speciale school in oostende, die had 10u les per dag.
@prorsoft: in mijn klas doet zeker 80% van de leerlingen niets thuis, zelfs niet met de exames, dan lezen die gewoon alles, en het is waar want ik doe het ook ;) voor geschiedenis moeten we gelijk 4blz en kennen en aardrijkskunde ook ...
@master666 : inderdaad ons schoolsysteem is stom, ende richtingen nog stommer ook 80% van men collega "studenten" zitten daar tegen hun gedacht, resultaat : niets doen en veel feest in de les
@jasperken: een goede raad: FEEST DOOR! Niet verschieten dat je hier later spijt van zult hebben. Want zoals ik zie ga je de methode om te leren nooit ontwikkelen aan zo'n niveau. Welke richting volg je? (en als het hoger kan: waarom een simpel systeem volgen als je niveau hoger ligt). Have fun aan de unif als je die ooit haalt!
@nemesiskoen: dat zegt men ma ook ik wil multimedia gaan volgen na men 6de hopelijk lukt het ... ik ben wel meer gemotiveerd om me daar 100% in te zetten dan nu want nu volg ik technische, elektriciteit ferm tegen mijn zin
@jasperken, Technisch Elektriciteit geeft je niet bepaald een goede achtergrond voor multimedia, en leren moet je er al zeker niet, je had beter voor een richting informatica beheer gekozen in je 3e middelbaar dan had je de achtergrond die je gaat missen als je Multimedia gaat volgen.
ik heb er ook spijt van dat ik Elektriciteit Elektronica heb gekozen ipv Informatica, maar als ik zou kijk ik zou nooit naar zo'n les zijn geweest. Eerst alles in pseudo code, je wordt er compleet gek van!