Ik had eens graag geweten wie hier allemaal een server (of meerdere) had, Welk OS er op draait, en wat voor hardware er in dat beestje steekt.
Ik zal de spits afbijten:
Server 1: Eya (Win 2k server, binnen paar dagen red hat 9, fedora core 2/3 of win 2k3 server)
P3 500Mhz
2x 64 MB SD ram (128MB dus)
1x 10.1GB HD
cd-rom
diskette
2x usb 1.1
ethernet (3com kaartje)
doel: fileserver
in een desktop kastje van IBM
Server 2: Tirex: Red Hat 9.0
P 166 Mhz
4x 16 MB EDO ram (64MB dus)
1x 1,2GB + 1x 3,2GB (4,4 GB in totaal dus)
cd-rom
diskette
ethernet (3com)
doel: webserver, ftp server, gameserver (jawel, zonder lags!), test server, scriptings server (wordt hier op bewaart, en vaak script ik hier ook gewoon op met een SSH connectie en met vi(m)), fileserver (kleinde dingen), en nog veel meer
Kastje: zit in een standaard kast van vroeger!
Uiteraard heb ik de servers van robohost.be hier niet bijgezet, want hier zou toch niemand aan kunnen tippen ;-)
Server 1: (Win 2k Server)
P3 900 Mhz
512 MB
80 Gb HDD
Cd-rom
Diskette (is overbodig)
Draadloos verbinding
Doel: ASP server (dus idd IIS en SQL)
In een bigtower..
Ik heb ook een leuk bij elkaar geraapt servertje wat best goed draaid
Processor: Pentium2 350mhz
Ram: 192mb SDRAM
HDD: scsi 10gb(homedirs), Ide 9gb(os), Ide 80gb(downloads/webserver)
Doel:
Outlook pst centraal zette zodat er vanaf 2 verschillende pc's met outlook gewerkt kan worden.
Documenten centraal zetten.
Softwarematige router spelen.
Printserver.
Webserver.
Ftp server.
Downloads (bittorrent, emule).
@Cowbeast: wh0000t 1337 machine
Maar, wtf ben je hier thuis mee? Of heb je hem colocated staan? Is het misschien een dedicated?
@Rest:
Een server kan je best op linux draaien, verbruikt veel minder CPU load. Overigens zijn de meeste serverapp's er voor linux. (meer dan voor windows )
Als je op linux draait, kom je met een P3 550Mhz zeker toe!
Zelf draai ik op Tirex (P166Mhz, 64MB ram) een Apache webserver, met php en ZEND Optimiser, Mysql, PgSQL, sendmail, BIND DNS server, en nog meer troep. Hierbij draait dan ook nog een 6+1slot public Counterstrike 1.6 gameserver... (ok, niet volledig lag-vrij...)
ik zou ook graag een eigen server willen is toch altijd handig hé...
hoe begin je daarmee en welke proggie's heb je daarvoor nodig.>?<
ik heb ooit is mirc gehad en daar een server mee gedaan maar connecte niet echt goed dus heb die weg gedaan...
an iemand wat meer uitleg geven..???
:lamp:
ik ben pas lid dus waarschijnlijk wist ik dat toen nog niet?????
of ik wa shet gewoon vergeten te vragen??
tegen wie had je het>??<
tegen mij?
oke dan maar kan iemand plss ff zeggen?
Mijn server is gewoon afgedankte pc, windows xp pro geinstalleerd + programma RAD amdin, zodat ik kan connecte via me normale pc. toen wampserver geinstalleerd + newsleecher en brandprogramma's, rar, quickpar e.d. (voor me downloaden) en dan laat je hem gewoon aanstaan. via Rad admin kan je pc op afstand uit doen, herstarten e.d.
heb thuis ook 2 servers maybe weer 3de erbij 1 dezer dagen. gewoon als hobby
Server 1 (download server/webserver):
Celeron 400mhz
192 mb ram
4 gb hd
Windows 2003 server
Server 2 (Voor bewakingscamera ook als server):
Amd duron 800/900 mhz
256 mb ram
12 gb hd
Windows xp.
dpz, de servers die jij nu aangeeft zijn gewoon normale desktop pc's?
Dan wil ik niet graag bij jou in huis zijn tenzij jij die dingen in een kelder hebt gestopt want dat lijkt me behoorlijk een lawaai maken... 3 van die dingen ;p
Ja maar ik heb hem niet naast mijn eigen pc staan en daarnaast heb ik er maar 1 en geef jij aan dat jij er 2 hebt. Je geeft ook aan dat er een derde bij komt...
daarom dus....
daarnaast; de rest die meer dan 1 server aangeeft heeft een hosting bedrijf en heeft de servers colocated staan. Je bent dus de enige die er meerdere thuis heeft draaien.
Ja ok maar ga denk ook 1 wegdoen
Maar ja je hebt wel gelijk btw 1tje wordt ook als desktop gebruikt alleen om te internetten maar meerendeels is het een server.
Ja je laat je ouders toch niet op een goede pc kutten
Ooh en btw staat er dadelijk maar 1 maybe 2 want die bewakingding gaat ergens anders naar toe waar die moet bewaken
Ik denk dat als ik dat laat gebeuren dat ik binnen een week weer kan formatten. Die mensen denken dat je altijd op 'ja' moet drukken als er een popup voor hun neus verschijnt. Tijd voor guest account rechten ;p