Zend is begonnen met een cloud platform voor PHP applicaties. Het zit nog in testfase en dus kan je er enkel in met een uitnodiging. Ikzelf heb er één gekregen en heb nu vijf invites over.
De mensen die er één willen moeten antwoorden op de volgende vraag: "Wat is de som van alle cijfers na de komma van het getal pi?"
Plaats je antwoord dan in de volgende zin: Ik wil ... aantal invites krijgen van je Stijn.
De eerste vijf met de juiste reactie krijgen van mij een "Bedankje" zodat ze weten dat ze een PM krijgen voor een uitnodiging .
Wees er dus snel bij. Als je ook je invites wilt weg geven, plaats een reactie achter. Dan zet ik in dit topic bovenaan zodat anderen je reactie kunnen lezen.
Ik heb ook nog 5 invites liggen dus wie der eentje wil hebben laat hier even weten. De eerste 5 met mijn naam en de vraag voor een invite in hun post krijgen een bedankje en een PM van mij.
Je gemakkelijk snapshots van een project maken. Hierna doe je wat dingen waardoor je je volledig project naar de vaantjes helpt en kan je gewoon terug naar de snapshot gaan.
Ook het feit dat je in 1 klik een applicatie kan opzetten, bijvoorbeeld een zendframework website, wordpress, drupal, phpbb, enz... ( http://dl.dropbox.com/u/79192/php_cloud.png )
Git of SubVersion gegeven je enkel de mogelijkheid voor version control. Snel een leeg project opzetten "in the cloud" gaat daar niet mee.
Zet maar eens in 1 minuut een webhost met database op waar jij volledig beheer over hebt met een geinstalleerde zend framework structuur en data.
Normaal zou je een subdomein/domein aanmaken, users aanmaken, database aanmaken, zend framework downloaden, via ftp uploaden, setup doorlopen nooit zo snel als hier.
Pieter heeft wel gelijk. Je kan ook met git of svn een export doen van een site die 'klaar' (zf preloaded ofzo) en hosting accountje opzetten duurt 20 seconden, svn importen 30, dus das ook binnen de minuut te doen met een deftig hostingpanel en wat smart scripting..
Das eigenlijk identiek aan wat die cloud app doet. Enkel gebeurd het allemaal achter de schermen..
Oneindig hoeft trouwens niet het juiste antwoord te zijn op de 'som van cijfers achter de komma' vraag Momenteel hebben ze de laatste cijfer niet, dus kun je ook geen som geven. Er is ook geen bewijs dat het oneindig na de komma is, dus evenredig is de som ook niet perse oneindig.
Rawr.
Ze zijn trouwens momenteel op een paar miljoen pagina's vol met cijfers, last time i checked iig