Ik weet het,
het is niet het goede forum, maar toch...
ik heb het spel LOTR: the battle for middle earth gekocht,
in het begin deed hij het heel goed, maar sinds een paar weken 'freezed' ie iedere keer ong. na 15 tot 45 min.
dit is heeel irritant, het enige wat ik dan kan doen is hem uitzetten
ik heb toen gebeld naar EA-games,
de medewerker vroeg naar allemaal dingen van m'n systeem, hij zij dat daar niks mee aan de hand was,
ik moest een paar dingetjes veranderen, maar het hielp niet
dus belde ik nog een keer, ik moest het spel opsturen en kreeg een nieuwe,
vandaag heb ik die nieuwe gekregen maar er gebeurt hetzelfde.
jullie weten veel van computers af, dus weten jullie een oplossing???
heeeel erg bedankt
remy die mensen weten ook niet alles hoor...
het is idd een goede video kaart, als je die hebt moet je op x-tc kijken staat een goede overclock/unlock tut op.
verder zou je bij settings kijken in het spel of alles goed staat, en aangepast op jou PC settings.
Als het spel altijd goed gefungeerd heeft ligt het dus niet aan je drivers of vid card.
Tenzij je mss nooit je pc hebt geupdate, en nu inneens wel.
Heb je mischien iets van 16 naar 32 bit gezet, daar had ik persoonlijk wel last van met q3 (niet hetzelfde maar zou mss kunnen, ik had inneens ook freezes)
eerst deed het spel het ook,
en bij wat vrienden van mij gebeurt dit niet, en ik denk niet dat iedereen die videokaart heeft...
Thomas - 28/01/2005 15:43 (laatste wijziging 28/01/2005 15:43)
Moderator
- installeer patches als deze voor het spel uit zijn
- upgrade software bij je hardware naar de laatste (stabiele) versie
- draai je de laatste DirectX ?
- elke zelfrespecterende game-uitgever heeft tegenwoordig wel een troubleshooting-sectie op hun site staan, kijk of er daar problemen bekend zijn met soortgelijke hardware-configuraties - er is altijd nog Google als er niet zoiets bestaat
- freezes kunnen duiden op het oververhit raken van je videokaart wanneer spellen grafisch zeer intensief zijn - doet de koeler op je vidkaart het goed ? Heb je een monitor-programmaatje waarmee je de temperatuur in de gaten kunt houden ? installeren ! Haal anders de kap van je PC af tijdens het spelen - als je PC is vastgelopen zou je voorzichtig kunnen voelen aan de videokaart hoe warm ie is NADAT je PC uit is gezet en de spanning er af is gehaald, ik ben niet verantwoordelijk voor blijvend letsel zoals brandworden en dergelijke ;). Je zou kunnen overwegen om extra koeling in je PC aan te brengen als oververhitting de oorzaak is.
ik heb de laatste directX, er komt binnenkort een patch uit, en heb (denk ik) de nieuwste updates voor m'n hardware jah,
de EA-games support kan mij ook niet helpen.
maar hoe kan het dat het spel het de 1e maand goed heeft gedaan, maar daarna soms uitvalt,
nu je het zegt lijkt het best logich (met oververhitting) want de 1e keer dat ik het op een dag speel dan kan ik heeel lang spelen, dan start ik het weer opnieuw op, en dan kan ik soms maar heel even spelen,
zijn er nog andere manieren om die videokaart niet oververhit te laten raken?
owke ik had dus het zelfde probleem als jou... wat wil je als je het spel gaat spelen op een AMD athlon 1200+ terwijl het min. 1300 is met 512mb ram... toch liep hij ook vast... maar alleen bij zeer veel visuel effect/of als het ram geheugen vol was. Ik heb gewoon ff het moederbord software/videokaart drivers geupdate en toen deed hij het perfect... op lage kwaliteit dan wel ;-)
ik kom nog ff hier op terug....
aan de temperatuur ligt het niet, 30 graden C is denk ik niet extreem hoog.
en alles is geüpdated.
maar hij 'freezed' ong. na een half uur, als een soort tijdbom, maar iedere keer als ik een nieuw spel speel, dus online tegen iem. anders ga spelen bijv. dan gaat die 'bom' weer opnieuw in.
dus het kan zijn dat iets vol is.... maar ik weet niet wat, want ram is er genoeg, met viritueel geheugen ofzo kun je heel wat meer erbij maken.
dus wat kan er nog meer 'vol' zijn?
trouwens, mijn zus speelt het spel ook weleens, maar dan op haar eigen account. Maar zij kan niet langer dan 20 sec. spelen
:s