Ouwe rakker |
|
Normaliter ben ik niet zo'n fan van schaamteloze reclame maken, maar ik ben een applicatie tegengekomen die het verdiend om even onder de aandacht gebracht te worden.
Dropbox geeft je de mogelijkheid om bestanden eenvoudig op te slaan in 'the cloud'. De toegevoegde waarde van het Dropbox systeem is dat de bestanden gesynchroniseerd worden met andere computers waarop jouw account is ingesteld. Wanneer je dus het programma installeert op je laptop en je desktop, zullen alle bestanden die je in de Dropbox map plaatst van je laptop, ook direct in je map komen staan op je desktop.
Je kunt ook zo eenvoudig mappen met elkaar delen. Alle bestanden in een gedeelde map zullen dan op dezelfde manier worden gesynchroniseerd. Wanneer je stop met een map delen kan je dan kiezen of de gekoppelde andere gebruikers kopieën mogen houden van de bestanden, of dat de mappen daar verwijderd moeten worden.
Zelf gebruik ik het op mijn netbook, computer en werk pc. Op deze manier heb ik overal alles beschikbaar. Het is dus zelfs mogelijk om hier portable apps in te plaatsen. Dropbox geeft zelf ook aan dat het zichzelf ziet als een USB stick vervanger.
Je kunt tevens te allen tijden bij je bestanden middels de web-interface, waar je ook verwijderde bestanden kunt terughalen en revisies kunt zien van je bestanden.
Het is gewoon een knap staaltje werk en ik vind dat het bestuderen van een applicatie als deze ook wel interessant is voor web/applicatie ontwikkelaars hier op Sitemasters. Het is een mooi concept.
Zoals je ziet bevat bovenstaande link wel een referral code. Wanneer je aanmeldt met deze code zal je 250MB extra krijgen, bovenop de gratis 2GB.
Benieuwd wat jullie hier van vinden.
|