Het valt mij erg op dat er de laatste tijd erg veel vragen zijn over Flash of VB in verhouding met PHP en/of MySQL.
Nu kan het zijn dat de meeste mensen tegenwoordig veel meer bezig zijn met Flash of VB i.p.v. PHP en/of MySQL, of dat de meeste mensen de problemen die zij krijgen met PHP en/of MySQL zelf oplossen.
Nu dan toch een vraag. Met welke taal ben jij tegenwoordig erg vaak bezig en beheers je andere talen* terwijl je ze niet of nauwelijks gebruikt?
* = Goed beheersen
Ik zelf loop stage en ben daar nu net begonnen een applicatie te maken met Flex Builder (mxml). Ook heb ik op mijn stage Coldfusion geleerd.
pgm: C#, JAVA, VB, C, C++, basic script: PHP, ASP, javascript, vbs xml-based: xml, xslt, xsd, wsdl andere: sql, uml
en wss nog een hoop andere maar dat is geen actieve kennis, maw: daar ben ik niet mee bezig
Actieve kennis: PHP, Javascript, Java
Bezig: Python, C++ en QtJambi (framework voor Java/C++ voor multiplaform doeleinden).
Ooit: C voor elektronica toepassingen. (zie Pieterc).
Mijn probleem is niet meer zozeer van welke taal zal ik gebruiken maar eerder van hoe zit het concept ineen.
Actieve kennis:
- PHP
- JAL (voor PIC microcontrollers)
- MikroC (ook voor PICs)
- Assembly (alweer voor PICs )
- VB6/VBA beetje.
- SQL (Dialecten: MySQL, Oracle en af en toe MSSQL)
Komende paar maanden krijg ik college's Java, en k wil ooit nog wel C++ leren Zowel in Java en C++ kan ik wel Hello World apps schrijven, maar dat heet geen beheersen