Microsoft, Apple, ... allemaal relaxed werken. Je wordt niet makkelijk aangeworven en je moet deathlines halen (je werkt er tenslotte hé). Trouwens, niet iedereen bij google heeft zo'n luxe, dat is voor engineers.
Dat zijn sales offices en netwerkbeheer. Dat is niet allemaal zo mooi als het in Amerika is. Overigens zijn veel van de dingen die genoemd worden voor iedereen toegankelijk hoor, engineer of niet.
En toch zou ik liever bij adobe werken, die kantoren zien er mij fijner uit. Maar zo'n kantoren hebben maar 1 doel, creativiteit bevorderen en die creativiteit zou nogal vloeien als je op zo'n vrolijke plek kan werken met allemaal toffe (minder geirriteerde) collega's.
Hier in brussel staat ook zo'n afdeling... alleen spijtig da er zo moeilijk gedaan word op de sollicitaties...
Ik heb thuis ook zo'n bal om op te zitten... het enige goede aan zo'n bal is dat het zacht zit maar vooral: omdat er geen rugsteun is ga je automatisch rechtzitten voor je evenwicht wat je rug ten goede komt...
Er is hier op m'n werk al genoeg over gespeculeerd maar de baas doet zeer moeilijk... "dat zijn extra kosten"... bazen he
En toch zou ik liever bij adobe werken, die kantoren zien er mij fijner uit. Maar zo'n kantoren hebben maar 1 doel, creativiteit bevorderen en die creativiteit zou nogal vloeien als je op zo'n vrolijke plek kan werken met allemaal toffe (minder geirriteerde) collega's.
Er zit ook een financiële gedachte erachter. Aangezien een omzet van 10 miljard voor de belasting een leuk bedragje is, verzinnen bedrijven dingen om de winst omlaag te houden.
Het is namelijk fiscaal gezien beter een kleine winst te hebben, zodat je minder belasting hoeft te betalen.
Pas op hé, het is OMZET , dat is GEEN winst hé
Denk hierbij aan alle servers, onderhoud van de servers, personeel (12000 mensen) , en de ontwikkeling van andere producten, en website's die ze opkopen ..
Dus omzet is geen winst, maar dan nog
houden ze een heel pakje over !
@Coolcoke, hoezo moet ik oppassen omdat het omzet is. Het gaat meerendeels om de winst In Nederland moet je op basis van je inkomen belasting betalen, dacht ik.
Winst is wat je uiteindelijk in je zak kan steken. Omzet is hoeveel ze verdiend hebben, maar daar moeten nog alle onkosten (zoals servers, personeel etc.) vanaf.
Je betaalt uiteindelijk belasting over de winst, en niet over de omzet. Als de winst lager is, wat gebeurt door meer onkosten te maken, hoef je minder belasting te betalen. Als je het slim speelt zorg je dat je op de evenwichtsstand zit, dan maak je maximale winst.
dus kopen ze dit jaar youtube op, zo minimaliseren ze hun winst, volgend jaar maken ze (dankzij youtube) nog meer winst, en kopen ze grotere sites op :-)
Het bedrijf blijft in waarde groeien, maar heeft zogezegd geen winst!
Dat is trouwens ook wat de meeste vzw's doen, hun winst minimaliseren door materialen etc. aan te kopen; bvb een vzw zoals VZW Zinloos Geweld zal hun winst in promotiemateriaal e.d. steken, waardoor meer mensen van hun acties op de hoogte zijn en blablabla
Winst is wat je uiteindelijk in je zak kan steken. Omzet is hoeveel ze verdiend hebben, maar daar moeten nog alle onkosten (zoals servers, personeel etc.) vanaf. Je betaalt uiteindelijk belasting over de winst, en niet over de omzet. Als de winst lager is, wat gebeurt door meer onkosten te maken, hoef je minder belasting te betalen. Als je het slim speelt zorg je dat je op de evenwichtsstand zit, dan maak je maximale winst.
Ik weet allesinds dat het ongeveer is zoals ze hier hebben proberen uit te leggen.
Als jij als bedrijf diensten verkoopt waarmee je op een jaar 35.000 euro hebt verdient en je koopt jezelf een auto van 35.000 euro op naam van de zaak ( bedrijfswagen ). Dan heb je dat jaar eigenlijk niets verdient en zal je op 0 euro belasting moeten betalen.
Veel bedrijven proberen daardoor ook een 0 winst te draaien of zelfs verlies.
Een investering is een voorruit gang voor je bedrijf terwijl je eigenlijk verlies kan draaien. Dit geeft ook meestal een valse indruk bij jaarrapporten van bedrijven die zogezegd minder winst hebben gemaakt als andere jaren, mensen denken dan al meteen dat ze het dat jaar slechter gedaan hebben terwijl ze misschien gewoon 5 nieuwe bedrijfscomplexen hebben neergeplant.