Dit is dus bijvoorbeeld mijn minicity! Ik vind het geweldig gevonden eigenlijk, en ik vraag me af in welke taal het zou zijn. Het zou best wel 'ns PHP kunnen zijn. Lijkt me niet zo moeilijk.
Zijn er toevallig nog mensen die hier een "stad" hebben?
1: en ik vraag me af in welke taal het zou zijn.
2: Het zou best wel 'ns PHP kunnen zijn.
3: Lijkt me niet zo moeilijk.
1: Een rechtsklikje en je ziet dat het geen php is...
2: Ik zou niet eens weten hoe je dit via php zou moeten regelen, ik denk dat je met gd niet kan bepalen welke onderdelen van een image voor/achter whatever building moet komen...
3: succes met scripten in php dan
ik heb niet zon ding, eea bestaat op kirupa al eeuwen, alleen dan met de hele communitie.
Ja de image, da's iets anders, dat wordt gegenereerd op basis van de gegevens in de database volgens mij. Maar ik bedoel he principe: 1 verhoging van de bevolking per persoon per dag:
1. Telkens als iemand de stad bezoekt kijkt-ie of het ip al in de database voorkomt, zoja, dan doet-ie niets. Zonee, dan verhoogt-ie de bevolking en slaat het ip dan op in de database. Om de 24uur worden de ip's uit de database gerest. Echt moeilijk lijkt me dit toch niet!
De afbeelding met Flash, da's iets anders!
Ah okay, van die IP's had ik niet meegekregen, ik had er ook niet echt heel goed naar gekeken.
Op kirupa bestaat zoiets, maar dan kan je zelf je eigen spot reserveren en daar je eigen ontworpen gebouw op planten, dit doet verder niets met populatie oid.
Inderdaad een iptje opslaan is niet moeilijk, wat ook niet zo moeilijk is, is om via een proxie je subdomeintje te bezoeken en per refresh een nieuwe inwoner te krijgen
@vinTage je moet niet bepalen welke onderdelen voor of achter een gebouw zouden komen. Je begint je land op te bouwen met afbeeldingen beginnende van het acherste vakje, vanaf dan plaats je gewoon in lagen afbeeldingen op elkaar beginnende van links naar rechts (je kijkt vanaf rechts) dus rechtse gebouwen moeten voor linkse gebouwen komen. Vergelijk het met de z-index in css, die laat je geleidelijk oplopen als je alle vakjes van je land afgaat.
zou je het kunnen hacken ik bedoel.. dat je een website maakt waar 100 verschillende iframe instaan.. en dat je dan afspreekt dat iedereen één keer per dag erop klikt
Gewoon op zown gratis host neergooien
Het zo maken dat mensen zich kunnen aanmelden en dat elke dag dat ze voor hun ding een iFrame willen hebben ze eerst zelf alle andere iFrames een keer gezien moeten hebben
Wat je ook zou kunnen doen is het met behilp van JavaScript doen. Je maakt bijvoorbeeld een pagina index.php?city=sebastia (ik neem nu mijn city als voorbeeld )
Dan doorloopt-ie gewoon alle stadjes, en je kan het op de achtergrond laten draaien
Je moet dus wel een database, of eventueel een gewoon .txt bestand aanmaken met alle stadjes in, en dan kan je dit gewoon op de achtergrond laten draaien. Je hoeft er niet eens naar om te kijken en je doet er andere mensen een plezier mee
Toch wel, omdat voor elke stad er een aparte database is met alle IP's volgens mij...
EDIT: Die mannen zijn slim geweest, ze hebben ervoor gezorgd dat de pagina niet kan worden weergegeven in een iframe... Jammer Was anders wel een zalig idee.
zoiets.. je verstuurd een "aanvraag" voor de pagina... oftewel
[phpscript zegt:] ik wil wijnand.myminicity.com opvragen
[myminicity zegt:] alsjeblieft hier heb je de resultaten
[phpscript zegt:] dank je.. ik wil nog een aanvraag (loop)
zoiets.. je verstuurd een "aanvraag" voor de pagina... oftewel
[phpscript zegt:] ik wil wijnand.myminicity.com opvragen
[myminicity zegt:] alsjeblieft hier heb je de resultaten
[phpscript zegt:] dank je.. ik wil nog een aanvraag (loop)
etc.
dan werk je met het ip adres van de server, en dan kan je dat script nog steeds maar een keertje per dag uitvoeren..
Ja, maar je kan wel iedereen met een stadje uit een database 1 keer per dag bekijken, zonder dit handmatig te moeten doen. Dat is wat we proberen...
Of heb ik sliphead nu verkeerd begrepen?