Moderator |
|
Een V3 zou eigenlijk from scratch gebouwd moeten worden, en geen elementen van V2 (die op zijn beurt weer element van *choke* V1 heeft) in zich moeten hebben.
In V2 zijn namelijk een aantal dingen door elkaar gaan lopen doordat code / functionaliteit (functies etc.) gecopypaste is, met als gevolg dat op meerdere plaatsen dezelfde functies staan die alle een eigen leven zijn gaan leiden...
V2 was en is een "haastklus".
Als er een V3 zou komen dan zou je dus een compleet redesign moeten maken (database, sitemap, layout). Maar dan zit je nog met oude content (nieuws, tutorials, scripts, forum, ...) die ook op een of andere manier overgezet moet worden - want dit is allemaal kennis die over tijd is verzameld, het lijkt mij niet dat je die zomaar overboord kiepert.
Als voorbereiding op een nieuwe versie zou je dus kunnen beginnen met het -op een presentatie-onafhankelijke manier- archiveren van alle kennis die in je website zit, zodat deze herbruikbaar is.
Ik begrijp ook dat SM dit moment (overstap naar V3) nu (na alles wat er is gebeurd) zo lang mogelijk wil uitstellen .
Anyhoo, archiveren van alle nuttige zut op deze site lijkt mij een goede eerste stap, en iig een probleem minder mochten er ooit (weer) concrete plannen zijn om aan een V3 te beginnen. |