Ik zag vandaag op het profiel van xSc de status 'Medewerker / Taalkundig expert / Neerlandicus'. Wat een belachelijke status is dat?
Omdat iemand toevallig wèl zonder fouten kan schrijven en niet dyslectisch is wordt die 'Taalkundig expert' genoemd? Hier heet dat gewoon een 'opgeleid persoon'. Als hij dan daadwerkelijk afgestudeerd is in die richting, wat de term 'Neerlandicus' overigens betekent, dan zeg je niet alleen twee keer hetzelfde maar ook nog eens twee TOTAAL irrelevante zaken. Wat is het nut van dergelijke vermelding op deze website? Iedereen hoort behoorlijk te kunnen schrijven, Neerlandicussen zijn er om de ietswat meer complexe zaken te gaan oplossen, iets waar je als webontwikkelaar normaal amper mee in contact komt (als je te moeilijk gaat schrijven snapt je publiek er toch geen fuck meer van...).
Bij vinTage, de toen nog oudste van de crew die dus bijgevolg vast werk had, was z'n beroep toch ook niet uit zijn status af te lezen? Tuurlijk niet, omdat het totaal irrelevant is.
In mijn ogen is een status om de bezoeker een idee te geven wie welke 'taak' of 'functie' heeft in het kader van de website. Nu kan ik enkel afleiden dat hij de persoon is die moet mekkeren over ieder leesteken dat fout staat.
Als iemand de status 'Hoofdredacteur' (op deze site niet relevant omdat er geen echtte nieuwssectie is zoals je die vindt op tweakers.net etc) krijgt kan je daar tenminste iets mee, dan weet je welke persoon je moet gaan aanspreken in geval van een probleem met betrekking tot een specifiek onderdeel.
Ik vroeg me af hoe jullie hier tegenover stonden. Met dit topic haal ik overigens NIET uit naar xSc, maar dus wel naar de manier waarop de statussen worden toegewezen.
Ach ja, wat zit ik toch te mekkeren Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Murfy
In het kader van professionaliteit: topic gesloten
Trouwens, hier mensen aanspreken op spelling en interpunctie is vechten tegen de bierkaai. Wellicht kun je met klachten over dit soort zaken terecht bij hem - stuur hem een PM als je hierover vragen / opmerkingen / klachten hebt .
xSc - viewt topic
xSc - ziet veel spellings fouten
xSc - kraakt af en maakt ze goed.
Iemand - xSc lol, je bent echt zo'n neerlandicus.. alles mekkere enzo , haha .. lool!1!
xSc - hey, neerlandicus.. LEUKE STATUS.. ik zal het erop zetten.
Ach het kan mij niet zozeer boeien. Als je een prof. community wil opstarten dan is dit wel zo'n puntje waar je op moet letten... maar voor sima, nee daarvoor maakt het niet zoveel uit.
Ikzelf ben wel meer voor wat betere statussen zoals:
- PHP moderator
- Forum moderator
- etc. etc.
Hey Murfy, ook jij nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Als iemand daadwerkelijk een serieuse status krijgt (kijk dus niet naar de mijn status, alhoewe.. Nrzonline <3 appelflappen!), moeten de overige gebruikers bij hem terecht kunnen met vragen i.v.m zijn kennis, en zal hij die kennis ook moeten delen op het forum. Tenminste, dat zal logisch zijn.. Maar echt veel kan mij het niet schelen ;)
Ik vind die statussen soms sowieso raar. Volgens mijn status ben ik HTML beginner, nou wil ik niet opscheppen ofzo, maar ik ben absoluut geen HTML beginner :{
Ik snap het wel, maar ik vind vooral die statussen als beginner en gevorderde etc. nogal nep. Doe dan gewoon per postaantal (10, 50, 100, 200, 500, 1000, 1500 .. etc, allemaal een status), en een enkeling een aparte status (bijvoorbeeld alleen crewleden).
Die statussen kloppen niet helemaal, die worden op quizzen afgestemd die ik 3 jaar geleden (was ik nog een noob) heb gemaakt...
Jammer dat er nu nog: php beginner staat...:p
Als het puur op de quizzen wordt afgestemd vind ik het een beetje dom...
iemand kan een slechte quiz over iets doen, maar eigenlijk gevorderd zijn in dat deel...
Als je zo iemand een status geeft moet er ook gekeken worden naar geposte tuts, scripts en forumreacties ofzo!
De statussen worden ook per forumpost, maar ook adh van tutorials en ook door quizen etc bepaalt.
Dat is ook de reden dat je status kan veranderen.
Stel je hebt xAantal forumposts in de cat php en een paar minder in de andere cats, dan ga je een stapje omhoog in de ladder en krijg je een php gerelateerde status.
Als je dus (bijv) 100 posts hebt in php en hebt de status php beginner in de andere cats heb je 60 posts, MAAR levert een HTLM tutorial in, dan ben je inneens weer een html geintresseerde (oid).
Dus de de status word berekend door categorie waarin je het "actiefst" in bent (ook qua tuts en quizen).
Mijn status is een uitzondering, want ik chanteer ze hier gewoon
^^