login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bonuspunten

Offline svm - 29/06/2006 16:16
Avatar van svmPHP ver gevorderde Bij een scriptpost ontvang je 20 bonuspunten, bij een quiz 10, bij een link naar de site 1 enz.

Maar wat houden die punten in?
Ik merk er niks van.

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ece - 29/06/2006 16:18
Avatar van ece HTML interesse Met de punten word je status berekend.
Als je veel dingen bij HTML post dan krijg je op een gegeven moment de status HTML interesse of HTML beginner enz.
Eerst had je de status Nieuw lid en nu Lid.
Offline Gerard - 29/06/2006 16:18
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het aantal punten wat je haalt beïnvloeden de titel die je krijgt. Op dit moment ben jij nog 'lid' maar als jij genoeg punten hebt gehaald in een bepaalde categorie (php, sql, html) dan zal deze status veranderen.

Vroeger werden deze punten weergegeven maar tegenwoordig doen we dat niet meer omdat mensen steeds meer gingen replyen om alleen punten te halen. We wilden de kwaliteit hoog houden van de community en niet alleen zinloze replies zien.
Offline Simon - 29/06/2006 16:18
Avatar van Simon PHP expert daarmee wordt je status berekend, ook je aantal posts op een forum e.d. tellen mee denk ik

jij bent Lid omdat je niet echt een categorie hebt waarvan je volgens de berekening veel afweet; ik ken tamelijk goed php en help zoveel mogelijk op het forum, dan krijg ik een hogere status
Offline Thomas - 29/06/2006 16:21
Avatar van Thomas Moderator En als je heel vervelend bent, krijg een custom status .
Offline Gerard - 29/06/2006 16:21
Avatar van Gerard Ouwe rakker Zoals FangorN dus 
Offline svm - 29/06/2006 16:32 (laatste wijziging 29/06/2006 17:06)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Maar wat ik uit de laatste alinea van Proximus haal is dat de punten niet meer meetellen.
Klopt dit? Blijf ik dus voor altijd lid en kan ik nooit hoger komen?

En punten bij categorie overige, waar tellen die bij mee?
Offline Gerard - 29/06/2006 16:34
Citaat:
Vroeger werden deze punten weergegeven maar tegenwoordig doen we dat niet meer omdat mensen steeds meer gingen replyen om alleen punten te halen. We wilden de kwaliteit hoog houden van de community en niet alleen zinloze replies zien.

Ik zei dat de punten niet meer worden weergegeven. Niet dat ze neit meer tellen. Vroeger zag je overzichten op het profiel van een gebruiker en kon je daar zien hoeveel punten hij/zij had in een bepaalde categorie. Dat is nu van de site gehaald, alleen crew zien die punten nog.

Citaat:
En punten bij categorie overige, waar tellen die bij mee?

Bij overige 
Offline Simon - 29/06/2006 16:45
Avatar van Simon PHP expert terwijl er daarover een vraag is, zou ik toch wel willen weten waarom er scores worden gegeven op topics?
Offline ece - 29/06/2006 16:47 (laatste wijziging 29/06/2006 17:36)
Avatar van ece HTML interesse Als jij veel antwoorden post bij php dan wordt ook daarmee je status berekend.
Offline svm - 29/06/2006 17:00
Avatar van svm PHP ver gevorderde Vroeger konden gebruikers dus bij elkaar zien hoe de stand was.
Is het anders niet gedeeltelijk terug te brengen, zodat je het alleen van je eigen kunt zien?

@Proximus, bij overige zei je: maar wat krijg je dan te zien als je heel veel punten bij overige hebt?

En verder:
Hoeveel punten zijn er nodig voor bijvoorbeeld 'html beginner'?
Of voor 'PHP gevoorderde' of 'Flash gevoorderde'...
Offline marten - 29/06/2006 17:01
Avatar van marten Beheerder dat is geheim en zal altijd geheim blijven 
Offline svm - 29/06/2006 17:03
Avatar van svm PHP ver gevorderde Er zijn er ook bij (ook niet-crewleden) die op de plek van hun status onzin hebben staan.
Proximus heeft bijvoorbeeld 'Aardappel stempelaar'.
Hoe is dit dan te doen? Of moet dit via de crew geregeld worden?
Offline CDNC - 29/06/2006 17:04 (laatste wijziging 29/06/2006 17:05)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde dat hebben ze al gezegt dat zijn de custom rangen... waarschijnlijk dus via de crew
Offline Gerard - 29/06/2006 17:04 (laatste wijziging 29/06/2006 17:06)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik weet niet precies hoeveel punten dat er nodig zijn om te veranderen van status maar dat is ook niet iets wat wij naar buiten gaan brengen. Dat zou namelijk averechts werken op de reden waarom we het juist aangebracht hebben.

Als ik je nou zou zeggen dat jij bv 120 punten had bij php en je er 200 nodig hebt om te veranderen van status... dan zou jij natuurlijk als een malle gaan spammen (zeg niet dat het niet zo is) bij php om te zorgen dat je die nieuwe status kreeg.

Volgens mij krijg je geen aparte status als je veel post bij overige. Ik denk dat je dan bij Lid blijft hangen of iets in die richting. Je kan wachten op het antwoord van een beheerder, die hebben het systeem geïmplementeerd en die weten er meer van.

We brengen het systeem van bekijken van je punten niet terug, al helemaal niet voor jezelf. Het was juist dat gebruikers gingen spammen omdat ze hun eigen stats omhoog wilden krikken. Dit zou dus ook weer averechts werken op het systeem wat we geïntroducteerd hebben.

Als je naar jouw eigen profiel gaat en je kiest rechts in het menu voor stats dan kan je wel zien hoeveel posts je al hebt gemaak op het forum. Dat zal je enigzins wel een indicatie moeten geven van hoe je ervoor staat.

edit over de statussen
De statussen worden dus automatisch berekend. De enige manier om een custom status te krijgen is dat deze wordt ingesteld door één van de crew-leden van de website. Wij zijn er echter wat terughoudend mee omdat het niet alleen de bedoeling is dat we ermee lopen geinen maar dat de status ook nog echt iets toont over de kennis van de persoon die ermee rondloopt.

Soms hebben we wel eens een melige bui en dan updaten we de statussen van verschillende crew-leden wel eens. Moet kunnen toch ;)
Offline Simon - 29/06/2006 17:04
Avatar van Simon PHP expert jup, de crew kan dat aanpassen
Offline marten - 29/06/2006 17:07
Avatar van marten Beheerder custom krijg je meestal door veel in het irc channel te zitten en te praten......

Sitemasters channel still going for Q? So JOIN!!!!!
Offline Dark_Paul - 29/06/2006 17:36
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde ik vroeg me al af hoe 't zat met die punten.. je moet dus gewoon antwoord geven op vragen? telt 't goede antwoord, of een nuttige reply als punt? (ik ben niet van plan om ineens 4 nutteloze en 1 zinnige reply te schrijven hoor )
Offline nemesiskoen - 29/06/2006 17:41
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@Dark_Paul: wat maakt het eigenlijk uit. Die punten zijn voor ons, niet voor jullie.

@marten: irc heeft er volgens mij niet veel mee te maken.

@topic: die custom status is eigenlijk zodat een crewlid de status van een lid kan aanpassen naar behoeven. Stel iemand spamt ongelooflijke onzin bij php (offcourse, we kunnen dit weghalen...) en krijgt de status 'PHP ver gevorderde' dan kunnen we dit terug halen naar 'lid'.
Offline Maarten - 29/06/2006 18:15
Avatar van Maarten Erelid Het statussysteem is goed uitgewerkt, theoretisch gezien weet ik alleen hoe die puntenomzetting juist gebeurd maar aangezien er bepaalde crewleden het idee mee hebben uitgewerkt en ftp toegang hebben is het dus geen zo'n groot geheim. Het weghalen van die punten is omdat mensen domme reacties gingen posten als "inderdaad" om punten te verdienen. Dit systeem is zodanig gebouwd dat reacties als "inderdaad" en "geen idee" geen meerwaarde hebben tot je status. HOE dat in z'n werk gaat, gaat niemand aan 
Er is ook geen sprake van om ook maar ergens een overzicht van die punten terug te brengen, en daar moet je de spammers op de website maar voor danken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.263s