Vandaag nederlands gehad. Hadden we van die idiote schrijversvragen à la 'een franse nobelprijswinnaar in de 20e eeuw', 'een vrouwelijke engelse van de 19e eeuw', 'een rus van adel van de 19e eeuw'...
Als we die in die stijl hadden geleerd zou het nog gegaan zijn maar we moesten ze boek-schrijver schrijver-boek kennen... 150
In ieder geval, het is overall goed gegaan. Nu nog 2 moeilijke examens Frans en Nederlands Mondeling en dan allemaal easy ones: esthetica, programmeren, godsdienst mondeling, geschiedenis en aardrijkskunde!
Ja deltion college Zwolle
Multimedia Vormgever, niveau 4, eerste jaars
@username:
Volgend jaar havo met zulke resultaten?
zeer netjes, ik zou ZEKER havo doen met zulke resultaten
Maar helaas, ik moet het met 6jes en 7tjes en één 8 doen
Esthetica is een vak dat 'kunst' als een theoretisch object bestudeert (en heeft ook twee andere betekenissen). Don't jump into conclussions...
Misschien is het nog niet opgevallen maar in België wordt elk jaar van elk vak (buiten LO) een examen afgenomen. (vandaar dat het Belgisch onderwijs zo wordt geprezen...)
Dit bericht is niet bedoeld als anti-nederlands eerder als pro-belgisch.
Edit
Om dan maar gelijk even de rest van de geschiedenis eraan vast te koppelen. Na mijn MAVO heb ik 4 jaar ICT-Beheer (Datacommunicatie) gedaan op het Koning Willem 1 College in 's-Hertogenbosch (Den Bosch).
Nu ben ik eerstejaars HBO ICT Management & Security (Informatica Variant) leerling op de Fontys Hogeschool Eindhoven en haal dermate hoge punten dat mijn ma me smeekt om naar de uni te gaan... waar ik weer niet op zit te wachten
Ik vind het echt hardstikke leuk in de IT en voel me er nogsteeds goed thuis... hoe zit het met jullie? Zijn jullie tevreden met de opleiding die je kiest/gekozen hebt?
Ik ben gisteren gestart en heb er nog tot volgende week vrijdag.TOt nu toe verliep alles goe.
Citaat:
esthetica is gewoon beetje cultuur enzo, beetje films bekijken, zever
Das geen zever.Net zoals veel mensen zeggen dat cultuurwetenschappen ook enkel films bekijken is(richting humane Wetenschappen en dat volg ik).Er zijn veel mensen die dat denken en dus vinden dat het potgemakkelijk is.IK wil er wel bijzeggen dat de rest van de vakken idem zijn als bv richtingen economie & latijn.Gewoon de keuzevakken zijn anders.
@finduilas: hangt er natuurlijk wel vanaf over welke economie je het hebt. Ik betwijfel dat HW evenveel wiskunde biedt als economie-wiskunde of evenveel frans biedt als economie-moderne-talen. Je hebt wel gelijk dat vakken als Cultuurwetenschappen en Gedrag geen 'easy ones' zijn, mijn broer moet namelijk voor dat vak zijn jaar overdoen...
Vorig jaar al geslaagd voor VMBO-kader beroeps
Dit jaar ICT-medewerken gedaan op ICT Academie utrecht
Maar dat vondt ik echt een #@*$^&(# school.
Volgend jaar hopelijk Multimedia opleiding doen op:
Roc midden nederland in amersfoort. (inschrijf formulier gister op de bus gedaan)
Quote: Proximus
hoe zit het met jullie? Zijn jullie tevreden met de opleiding die je kiest/gekozen hebt?
Ik moet nog maar zien of het wat is. Mijn intake gaf niet veel
duidelijkheid over het inhoud van de opleiding. Ik ga er wel van
uit dat ik het leuk ga vinden, en mijn tijd er nuttig in ga steken.
(Multimedia Vormgever Niveau 4)
vandaag wiskunde gehad, was geen makkie (het was wel degelijk moeilijk, maar heb bijna alles opgelost ), tja 5 uur richting, maar het was vandaag nu of nooit, ik moest veel hebben om de WeWi te mogen gaan
gisteren begonnen leren, uurtje en half en kwas klaar
Hehe, ik kan absoluut niet leren in dingen die mij niet interesseren,
zoals saaie vmbo... Voor mijn examen maximaal 30 minuten geleerd,
en over het hele schooljaar volgensmij niet veel meer...
En nee, daar ben ik niet trots op. Als ik goed kon leren had ik dat
ook gedaan, maar het interesseerd mij zo weinig, dat ik mijn
gedachten daar niet bij kan houden. Maarja, ruim geslaagd dus
verder geen problemen mee gehad.
het valt me op de meeste hier niet echt een hoge richting doen? is dat omdat jullie al zeker zijn van iets met informatica te doen?
ik ga wss niets doen met informatica, gewoon als hobby; ik doe WeWi 8 uur voor burgerlijk ingenieur zal dan wel zien welke richting precies (bouwkunde, architectuur, wetenschap, ... : veel mogelijkheden)