Panda Anti Virus: niet slecht, werkt op zowel nieuwe als oudere pc's
McAfee: geen ervaring
Norton: zeer goed, maar niet op een pudere machiene
Andere: Norman: zeer goed
ik gebruik nothon security pakket
en ik vind dat redelijk
in ongeveer 6 jaar geleden had ik op mijn oude pc mcafee,maar ik snapte toen niet hoe dat werkte(toen was ik ook maar 10 jaar)
NCube, pure nonsense. Virussen kunnen op alle mogelijke wijzen binnenkomen. Neem nu dat virus, dat zich 'vastklemt' in een jpg-bestand. Dat houd jij dus niet tegen. Daarnaast: je kunt niet altijd weten wanneer een virus zich op jouw pc bevindt. Er zijn namelijk virussen, die zich enige tijd koest houden.
Het zit hem imo allemaal tussen je oren Ncube...
Jij denkt dat je geen virussen kan krijgen?
De kans is groot dat er wel een aantal virussen op je pc staan, maar dat je het gewoon niet door hebt.
Een vriend van mij heeft ook een jaar gedraaid zonder virusscanner, zonder er wat van te merken... na een scan bleek dat hij er 86 had
Ik had eerst norton, maar daar werd ik helemaal gek van. Alles werkte langzamer, er moest steeds zo'n schermpje komen met "programma wacht op virusscan".
Nu heb ik MCAffee en dat werkt veel fijner! Norton hield zelfs sommige afbeeldingen (waaronder de banners hier van de wedstrijd tegen(hier beneden nog wel norton))
@Hans
Ik gebruik geen virusscanner en heb ook geen virussen. Hoe weet ik dat? Omdat ik een keer in de maand van McAfee een GRATIS progje download en die scant je hele PC voor virussen.
Daarnaast zit ik achter een dikke Firewall...
Het is niet zo dat ik nooit een virus heb gehad, ik heb ook last gehad van het Blaster Worm virus (was toen ik nog niet dat progje had).
Hmm maar mijn probleem is! Norton e moet je elk jaar een nieuwe versie van kopen om de live update te doen!! Weet iemand iets waar je 1 maal voor betaald en dan ook vooraltijd word upgedate en kutn gebruiken?
ik had eerst ook geen virusscanner, sinds we adsl hebben deed de update het niet meer van norton, dus heb ik gratis avg gedownload, die haalder er nog 90 000 geifecteerde bestanden uit;-)
Iedereen heeft een eigen smaak wat de beste Software is.
Elke antivirus programma heeft punten waarop ze sterker zijn dan anderen. Je houd van die punten, of niet.
Hier bij is dit topoic gesloten omdat het vooral om meningen gaat.