Erelid |
|
Ook al ga ik volledig akkoord met bovenstaande reacties dat het beter is om te leren debuggen en op die manier zelf iets bij te leren, toch een suggestie
Ik heb ooit eens in een ver verleden 'problemen' gehad in handlers dat bepaalde server-variabelen niet beschikbaar waren (ging wel niet over .Server dan, denk dat het over sessie-data ging ofzo, soit). Als ik kijk naar je stack trace krijg ik de indruk dat het bij System.Web.UI.UserControl.get_Server() fout loopt. Dit zou willen zeggen dat de UserControl in kwestie geen instantie van dat object kan verkrijgen. Ik weet niet of dit te maken heeft met het feit dat je code in je pagina staat en niet in code-behind, dat weet ik eigenlijk helemaal niet omdat ik nooit op die manier werk.
Je kan eens proberen via HttpContext.Current.Server.MapPath("quiz.xml"). Ik ben helemaal niet zeker of dit een oplossing zou kunnen zijn, maar zoals reeds gezegd vind je de meeste oplossingen al debuggend - zo zou je direct al zien of Server al dan niet null is, en een meer gedetailleerde fout kunnen ophalen via de InnerException en andere rommel die je dan ter beschikking hebt, want bijvoorbeeld een filesystem probleem kan ook de fout zijn.
edit: het schiet juist in m'n gedacht dat bovenstaande uitleg nog zo gek niet klinkt aangezien het over code gaat in Site.Master, en dat is eigenlijk geen instantie van een pagina als ik me niet vergis. |