Dit valt eigenlijk niet te controleren, want al die designsite's rippen ook weer van elkaar, maken wat stappen anders etc. Maar zelf ontdekken blijft natuurlijk het mooist
Wanneer je schriftelijk toestemming hebt gevraagd aan de auteur dan mag je (in dit geval een tutorial) de tutorial plaatsen. Soms hoeft er dus niet eens informatie bij van wie hij echt is. Maar daar kun je zelf regels over maken met de auteur van de in dit geval tutorial.
En zoals Micieltjuh al zei wordt er inderdaad nog heel veel geript en vervolgens een paar aanpassingen gedaan en vervolgens weer door geript en zo is het mogelijk uit eindelijk op een nieuw effect uit te komen.
En indien de auteur niet te bereiken is kun je het beste de tutorial herschrijven, zowel van Engels naar Nederlands als dat je een Nederlandse tutorial herschrijft. En het is dan ook wel netjes de auteur en een www link te vermelden.
Dan kom je weer met de punten Je krjigt dan punten voor iets dat niet van jouw is. Ik vind zelf nog steeds dat je alleen iets mag posten wat echt door jouw ontdekt is. Zo kwam ik per toeval na een uurtje of 2 klooien achter iets, en daar heb ik een tutorial over geschreven. (als Joël nu eens antwoord daarover )
Sitemasters, want je post dingen die niet van jezelf zijn en daar in je weer punten mee wat niet eerlijk is. Dan moet je zeggen dat het niet van jouw is, en moeten de punten weer van je totaal aantal af worden gehaald. Dat vind ik redelijk.
Ik heb die allemaal al lang ergens op andre designsites gezien
EDIT: En die matrix tut geeft niet eens een goed resultaat, als ik die 2 plaatjes met elkaar vergelijk is het toch echt wel duidelijk dat je die laatste stap gewoon over kunt slaan...
Maar goed; er wordt gezegd dat je origineel moet zijn en dingen zelf bedenken, maar de basisvaardigheden zijn toch allemaal al bedacht? Ik vind de Engelse tutorials van hoge kwaliteit; waarom dan niet -met toestemming van de auteur- het vertalen naar het NL met je eigen screens erbij? Als je het goed doet, ben je ook wel even bezig hoor...