Nieuw lid |
|
Ik wilde voor de eerste keer het design helemaal maken in photoshop.
Ik denk dat ik het beste 1024 x 768 kan nemen als totale achtergrond en dan daarin de daadwerkelijke website 800x600.
Dus als je de website bekijkt met 1024x768 dat je dan 2 balken hebt (aan de linkerkant en de rechterkant) en als je de website bekijkt met 800x600 dat die balken dan wegvallen.
De reden dat ik dit zo wil doen, is omdat de doelgroep van de website iets ouder is. Er zullen vast nog wel mensen zijn die 800x600 als resolutie hebben en hierdoor krijgen zij misschien problemen bij bekijken van de website.
Voor mijn school heb ik eens een layout moeten maken. Het ging hier hoofdzakelijk om de stappen die je gaat doornemen voordat je een website werkenlijk gaat maken. Hier moest toen wel een prototype voor gemaakt worden.
Ik heb dit toen op dezelfde manier gedaan, zoals ik het hierboven beschreven heb. Alleen weet ik dus niet zeker of dit allemaal precies klopt. Mijn opleiding kijkt hier niet na. Zij kijken alleen naar het design, etc en of dat klopt bij de doelgroep die gegeven is.
Een voorbeeld heb ik online gezet:
http://members....rkopie.jpg
Mijn vraag is nu:
Als ik in photoshop een bestand open wat 1024x768 is, en ik kopieer daar een bestand in wat 800x600 is. Dan zou dit gewoon goed moeten werken in beide resoluties.
Ik heb zoiets namelijk nog niet getest, vandaar dat ik het even vraag.
2de vraag: deze staat hier een beetje los van. De foto's van de oud papier tutorial werkt niet. Kan ik deze foto's ergens anders nog bekijken, zodat deze wat duidelijk voor mij wordt.
bvd voor de reacties
|