Ik wil mij gaan verdiepen in het ontwerpen van huisstijlen en dergelijke. Nu wil ik beginnen met het maken van een logo, maar met welk programma kan ik dit het beste doen?
vergeet niet dat er ook grauwe werelden zijn waarin je wat normaal betaald is, ook gratis kan krijgen. Maar links daarheen etc. laat ik achterwege vanwege de policy op deze site. ;)
Logo's worden meestal gemaakt met Adobe Illustrator.
Want daarmee verlies je geen kwaliteit als je hem gaat vergoten/verkleinen voor stikkers of vlaggen
Dat klopt, vandaar mijn vraag wat ik heb beste kan gebruiken? Stel dat ik met photoshop het zelfde kan bereiken, ga ik daarmee aan de slag.
Xan - 02/06/2008 16:56 (laatste wijziging 02/06/2008 16:59)
HTML interesse
Logo's worden gemaakt in illustrator. Photoshop gebruik je voor websites e.d.
In Illustrator kun je je bestanden opslaan als vector formaat. Op deze manier kun je je logo zover uitrekken als je maar wil.
In photoshop kan dit niet..
Dus ik raad je aan je logo's gewoon in Illustrator te maken, in het begin zal het niet makkelijk zijn. Maar hé oefening baart kunst.
Je zult er later zeker je voordeel mee doen, mocht je logo's gaan ontwerpen voor bedrijven.
Nu heb ik een logo ontworpen in photoshop en wil ik deze opslaan als vector, maar hoe kan ik dit doen? Dit is volgens mij niet mogelijk, dus ben ik toch gedwongen gebruik te maken van Illustrator?