PHP gevorderde |
|
Weet je nu ook waarom ik C++ ken en gebruik ;). Waarom engines veel geld kosten is gewoon omdat deze zoveel tijd in beslag namen om te bouwen. Ten tweede bestaan er wel gratis engines zelfs 3D maar die zijn of wel slecht of wel niet gebruikersvriendelijk of wel moet je voor de helft alles zelf coderen. Bij 2D bestaan er verschillende programma's o.a. Game Maker 7(www.gamemaker.nl) maar ik raad het niet aan om een spel te maken want je komt er vaak achter tot het met je programmaatje niet gaat lukken of te gelimiteerd bent. Wat je ook kunt doen is een programmeertaal leren zoals Java, C++, C, VB, VB.net,... Over java ga ik niks vertellen omdat ik er vrij weinig vanaf weet. C++ is een taal die geschikt is voor spellen te maken zelfs 3D. Maar het kost een lange tijd om het te begrijpen en leren(Behalve voor sommigen waaronder ik). Bij C++ komt ook veel bij kijken. Libraries(DirectX, OpenGL, Allergo,...), je compiler (g++, VC++ 2005,...), enz. VB of VB.net raad ik niet aan voor 3D spellen omdat VB.net hier niet voor gemaakt is. Alhoewel het is mogelijk om een 3D spel ermee te maken maar het vergt [b]veel[b] tijd en vermogen. VB en VB.net is wel geschikt voor 2D spellen. Wat sommigen niet zullen vinden. Maar er zijn goede 2D spellen met VB gemaakt. Maar toch is C++ meer geschikt voor 2D spellen. Ik denk niet tot je echt een spel wilt maken gewoon omdat het te veel werk zal zijn. Je kan het ook proberen met Flash wat iets makkelijker zal zijn maar ook gelimiteerder en de meeste programma's hiervoor kosten geld. |