Grafische gevorderde |
|
Als je naar http://www.bladin.nl/temp/menu.swf gaat dan zie je dat daar een slider staat. Maar wat is nou het probleem? boven ieder kopje moet de slider zich van breedte aanpassen. Maar hoe doe ik dit?
Dit is wat ik nu heb
Action Frame
easeSpeed = 3;
slider_mc.onEnterFrame = function() {
this._x += (xMove1-this._x)/easeSpeed;
};
button_1.onPress = function() {
xMove = button_1._x;
};
button_2.onPress = function() {
xMove = button_2._x;
};
button_3.onPress = function() {
xMove = button_3._x;
};
button_4.onPress = function() {
xMove = button_4._x;
};
button_5.onPress = function() {
xMove = button_5._x;
};
easeSpeed = 3; slider_mc.onEnterFrame = function() { this._x += (xMove1-this._x)/easeSpeed; }; button_1.onPress = function() { xMove = button_1._x; }; button_2.onPress = function() { xMove = button_2._x; }; button_3.onPress = function() { xMove = button_3._x; }; button_4.onPress = function() { xMove = button_4._x; }; button_5.onPress = function() { xMove = button_5._x; };
Tekst Frame (alle buttons hebben een dergelijk stukje code)
on (rollOver) {
slider.xMove = button_1._x;
}
on (rollOver) { slider.xMove = button_1._x; }
Slider Mask Frame (movieclip heeft deze code)
onClipEvent (load) {
xMove = _x;
easeSpeed = 3;
}
onClipEvent (enterFrame) {
_x += (xMove-_x)/easeSpeed;
}
onClipEvent (load) { xMove = _x; easeSpeed = 3; } onClipEvent (enterFrame) { _x += (xMove-_x)/easeSpeed; }
en dan nog 2 opvullende Frames
|