login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ideaalste grafisch formaat

Offline trash - 27/10/2006 16:58
Avatar van trashNieuw lid der zijn waarschijnlijk heel wa discussies over geweest maar bij nog es vragen...

welke is het meest ideale bestandsformaat om mee te werken?
.gif voor transparant natuurlijk

maar wanneer kies je voor .png ipv .jpg??

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ThAlmighty - 27/10/2006 17:08
Avatar van ThAlmighty HTML beginner ik gebruik flash ook af en toe voor transpa.

Voor de rest gebruik ik grotendeels jpg, omdat deze onder goede kwaliteit, erg klein zijn. Maar ik moet zeggen dat Png mij ook erg goed bevalt.
Offline Pieter - 27/10/2006 17:38
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Eigelijk maak je gewoon het onderscheid tussen jpg en gif/png.
jpg is kleiner, aangezien het goeie compressie heeft (tegenwoordig png ook al hoor),

PNG en GIF zijn meer voor transparantie. Het probleem met gif is dat de transparantie maar vrij beperkt is. Met png kan je gradients enzo naar transparant maken.
Probleem: IE6 ondersteunt het niet.
Offline ThAlmighty - 27/10/2006 18:09
Avatar van ThAlmighty HTML beginner IE6 suckt echt flink op dat soort gebied, ik zal maar niet zeggen in alles.

Firefox...
Offline putbruy - 27/10/2006 18:09 (laatste wijziging 27/10/2006 18:54)
Avatar van putbruy HTML beginner gifs voor transparante dingen op de page zelf met een relatief kleine resolutie
png voor transparante dingen in flash (betere kwaliteit dan gif maar men moet hacken om het in IE html te gebruiken)
jpg voor niet-transparante afbeeldingen voor de kwaliteit
@pieterc: gif is beperkt tot 256 kleuren,kan je rustig gradients in maken
@almaghty: wat kappen op IE is echt informatief en behulpzaam voor de TS
Offline Pieter - 27/10/2006 19:42
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@Putbruy, ik bedoelde van een kleur naar doorzichtig, dat is iets waar je png voor moet gebruiken.
Offline Stijn - 27/10/2006 19:47
Avatar van Stijn PHP expert als ik .gif of .Png transparant opsla dan is het in FF transparant maar in IE altijd grijs-achtig. kan je daar eigenlijk iets aan doen?
Offline putbruy - 27/10/2006 21:09
Avatar van putbruy HTML beginner .gif werkt normaal perfect in IE
.png niet,tenzij je een hackje gebruikt,effe googele met transparant+png+Ie en je vindt wel iets
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.352s