login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vernieuwen in ander frame

Offline Tuinstoel - 13/10/2004 16:58 (laatste wijziging 13/10/2004 18:05)
  1. <script type="text/javascript">
  2. top.location.replace('status.php');
  3. </script>

Dit heb ik, maar dan ververst hij dus in het huidige frame (naam=main), terwijl hij de frame genaamd status moet verversen na het bezoeken van inbox.php. Die bovenstaande code heb ik in de head staan. Iemand die weet hoe je automatisch linkt vanuit een frame naar een ander frame?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/10/2004 17:07
Avatar van Thomas Moderator Hangt er een beetje vanaf hoe je frameset is opgebouwd (nesting van frames).

Probeer top.frames['status'].location = "status.php";

Wat je ook kan doen is je frameset herladen ? Of op een of andere manier een URL-variabele hier aan doorgeven (als je frameset een php bestand is kan je deze wat dynamischer maken).
Offline Tuinstoel - 13/10/2004 17:16 (laatste wijziging 13/10/2004 19:56)
Avatar van Tuinstoel PHP expert Werkt niet, kheb verschillende varianten ervan geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. Het verversen van de gehele frameset zou geen probleem moeten zijn, maar het laden ervan daarin tegen duurt lang en is ongewenst.

[edit]

Mijn frameset:
  1. <frameset cols="150,*" frameborder="0" border="0">
  2. <frameset rows="150,*" frameborder="0" border="0">
  3. <frame src="status.php" frameborder="0" noresize scrolling="no" name="status">
  4. <frame src="menu.php" frameborder="0" noresize scrolling="yes">
  5. </frameset>
  6. <frameset rows="52,*" frameborder="0" border="0">
  7. <frame src="header.php" frameborder="0" noresize scrolling="no">
  8. <frame src="main/nieuws.php" frameborder="0" name="main" scrolling="auto" noresize>
  9. </frameset>
  10.  
  11. </frameset>
Offline xSc - 14/10/2004 12:47
Avatar van xSc Onbekend waar heb je je javascript staan? Dus vanuit wel frame probeer je het frame te verversen?
Offline STEELEAGLE - 14/10/2004 18:11
Avatar van STEELEAGLE JS interesse anders zo een reload-script op website zelf zetten, want als ge bij je browser op vernieuwen duwt dan is da normaal dat de hele pagina vernieuwd
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.385s