Ik heb een JS die een menu toont, maarik zat met het probleem alle onderdelen in het menu goed te linken. dus ik ben net beetje gaan zoeken doe ik het op kon lossen, ik bedacht dus om een variable te maken in javascript waarin de url van de website uit de databse word gehaald.
Nu werkt het menu die ik gebruik met 2 .js bestanden.
Deze worden op de volgende manier aangeroepen:
Ik heb dus voordat het menu aangeroepen wordt de var met daarin de url voor de website aangemaakt, in het stukje php code staat een functie om instellingen uit de db te halen, die werkt iig wel goed. ( de functie dan:p)
Maar nu weet ik niet hoe ik deze var in het menu moet verwerken, gewoon omdat mijn verstand van javascript 0 is.
<SCRIPT TYPE="text/javascript"> var SiteUrl ="<?php Config("Title"); ?>";</SCRIPT>
<SCRIPT TYPE="text/javascript"> var SiteUrl ="<?php Config("Title");?>";</SCRIPT>
Maar ik weet dus niet hoe ik die variable moet aanroepen in het script. Ik wil de var SiteUrl op de plekken aanroepen waar nu : http://localhost/ledensysteem staat.
en de code van een menu in het .js bestand ziet er zo uit:
Dus ik wil dat weten hoe ik die variable SiteUrl precies aan moet roepen zodat http://localhost/ledensysteem nietnodig is, en dit menu op elke pagina, op elke website kan werken.
binnenin die .js kan je niets schrijven vrees ik.
Moest je die scripts gewoon in de pagina embedden kan je de inhoud van die variabele weergeven met document.write(); maar dat is de bedoeling niet zeker ?
een simpele variabele in Javascript aanroepen doe je gewoon door de variabele in de plaats van die string te zetten maar dan zonder de quotes.
ik heb geen verstand van JS, ik heb het op moeten zoeken zelfs hoe ik die variable aan kon maken met php erbij
dus wat je met:
Citaat:
Moest je die scripts gewoon in de pagina embedden kan je de inhoud van die variabele weergeven met document.write(); maar dat is de bedoeling niet zeker ?
bedoelt weet ik niet:D
Maar als ik die variable dan niet aan kan roepen in dat menu, is er dan een andere handig oplossing zodat het menu op elke pagina, vanuit elke map, op elke website gewoon wert?:)
erm ja
dat script in een include zetten en dan die pagina op alle php-pagina's includen.
i.p.v. een include kan je het JS ook laten echo'en via een functie...
Zoveel mogelijkheden, zo weinig antwoorden
en met
Citaat:
bedoel ik dat je met die functie zo variabelen kunt schrijven (weergeven) op de pagina.