HTML gevorderde |
|
alles? 3 lijntjes toch?
public drawTri(Graphic g, int centerX, int centerY, int rad)
{
int x1 = centerX;
int y1 = centerY-rad; //radius afstand recht boven center
int x2 = centerX + Math.cos(120)*rad;
int y2 = centerX + Math.sin(120)*rad;
int x3 = centerX + Math.cos(240)*rad;
int y3 = centerX + Math.sin(240)*rad;
g.drawLine(x1,y1,x2,y2);
g.drawLine(x2,y2,x3,y3);
g.drawLine(x3,y3,x1,y1);
}
public drawTri(Graphic g, int centerX, int centerY, int rad) { int x1 = centerX; int y1 = centerY-rad; //radius afstand recht boven center int x2 = centerX + Math .cos(120)*rad ; int y2 = centerX + Math .sin(120)*rad ; int x3 = centerX + Math .cos(240)*rad ; int y3 = centerX + Math .sin(240)*rad ; g.drawLine(x1,y1,x2,y2); g.drawLine(x2,y2,x3,y3); g.drawLine(x3,y3,x1,y1); }
Dan moet je zo'n soort functie maken, even uit m'n hoofd, zal wel vol fouten zitten, en hoek moet je denk ik opgeven in radialen ipv graden.... |