login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Opties laten verdwijnen en weer terugkomen.

Offline klostpret - 19/09/2005 17:15
Avatar van klostpretHTML interesse Hallo.

Ik heb een select boxje (multiple), en met deze opties:

appel [1]
peer [1]
banaan [2]
kers [2]
pruim [2]
aardbei [1]

Je mag zoveel selecteren als je wilt. MAAR: elke optie heeft een bepaalde waarde (NIET de waarde in de value die doorgestuurd moet worden naar de volgende pagina, maar een andere). Die heb ik er even tussen vierkante haken achter gezet.
Het totaal van deze waarden bij elkaar opgeteld, mag niet meer dan 3 zijn. Zitten we op 2, dan moeten alle opties die de waarde 2 hebben, en die NIET geselecteerd zijn, verdwijnen. Zitten we op 3, dan moeten alle niet geselecteerde opties met de waarde 1 en 2 verdwijnen. Maar, wordt iets gedeselecteerd, dan moet weer terugkomen, wat erbij kan.
Dan is er nog iets: als je appel selecteerd, moet peer automatisch verdwijnen (die twee mogen niet samen). Hetzelfde geld voor aardbei en kers.

Hoe moet dit? (ik wil graag een universele functie, die ik ook in andere casi kan toepassen)

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline haytjes - 19/09/2005 19:11
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
'k ga het scriptje niet helemaal schrjven ('k heb vertuikte pols, dus nu 1 hand typen)

document.forms['testform'].testselect.options[i] = new Option('new text','new value');
voor een nieuwe value eraan te hangen,

document.forms['testform'].testselect.options.length = 0;
voor alle options te verwijderen.

Nu nog een for en een if
Offline klostpret - 20/09/2005 17:12 (laatste wijziging 23/09/2005 22:12)
Avatar van klostpret HTML interesse Je geeft een optie om alle te verwijderen. Is het ook mogelijk dat hij er 1 verwijderd (of meer als dat nodig is)?
En hoe moet ik dat doen met die waarden? welk veld moet ik daarvoor gebruiken?

EDIT: weet iemand hoe dit moet?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.399s