login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

JS Functie om de boel goedlopend te houden

Offline klostpret - 12/09/2005 17:52
Avatar van klostpretHTML interesse Tja, betere titel kon ik nie bedenken.

Ik heb een PHP pagina:
http://klostpret.no-ip.com/warhammer/ud (alleen te bereiken als mn pc aanstaat, sorry)
klik vervolgens een paar keer verder (kies maar eerst "Chaos Warrior" en daarna "Heavy Infantry". (die combinatie werkt tenminste, en gebruik ik bij mn vraag)

Wat is de bedoeling:
- bij het laden van de pagina moet het aantal punten in het vakje komen, evenals de 'rarity'. (punten komt nu pas in het vakje als je op het vakje klikt)
- als je een keuze maakt (iets selecteerd), moet het aantal punten van dit (staat er meestal achter), bij het puntentotaal worden opgeteld. (moet direct zichtbaar worden)
- als een optie wordt gedeselecteerd, moet het aantal punten uiteraard er weer vanaf worden gehaald.
- "Optionele Armour": er mogen maximaal twee opties worden gekozen. hoe doe ik dit?

Alle variabelen worden gewoon geladen (met MySQL en de hele poeha). Die heb ik dus. Het gaat alleen om de JavaScript verwerking hiervan.

Wat ik niet wil: pagina vernieuwen, een formulier verzenden.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 12/09/2005 19:37
Avatar van Thomas Moderator Heleboel onChange-routines schrijven in JavaScript en/of in combinatie met het tonen/verbergen van div's . Veel succes ermee .
Offline klostpret - 13/09/2005 16:24
Avatar van klostpret HTML interesse En de eerste keer dat de pagina geladen wordt?
Hoe moet het dan? (Dat de prijs in het hokje komt?)
Offline Thomas - 13/09/2005 16:32
Avatar van Thomas Moderator Maak functies om formulier-elementen te updaten en een functie die al die functies aanroept.
Roep dan die laatstgenoemde functie aan op het moment dat je de pagina laad met defaultwaarden voor het formulier.
Offline stenno - 13/09/2005 16:42 (laatste wijziging 13/09/2005 16:45)
Avatar van stenno PHP interesse Fangorn bedoelt vast

1. <Body unload="functie1()">

en dan bijvoorbeeld

1. <script>
  2. functie1 ()
  3. {
  4. parseFloat(document.formnaam.veldnaam.value)=="mysqylquerry"
  5. }
  6. </script>
Offline klostpret - 13/09/2005 16:58
Avatar van klostpret HTML interesse Hmz, tis wel veel werk en ik snap er niks van 

Nog even over de twee opties in een select-menu. hoe moet dat?
(dat je maximaal 2 dingen mag selecteren)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s