login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Banner niet zichtbaar in Firefox:S

Offline jarro - 15/08/2005 17:27
Avatar van jarroHTML interesse Heej allemaal, ik heb weer eens een probleempje..

ik heb van leejoo een javascriptje gehaald, die permanent een banner links onder in de hoek laat zien. nou (tegen mijn verwachtingen in) deed het script het meteen, maar alleen in IE:( in firefox zie ik een heel dun bannertje boven aan de pagina.. de site is www.pjgu.nl/neww dus bekijk het eens.. ik snap niks van javascript (doe mij maar php;-)), dus het kan een ontzettende noobfout zijn 

bij voorbaat dank

Jarro

Script:

1. <head>
  2. <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
  3. <!-- Begin
  4. function setVariables() {
  5. imgwidth=468; // logo width, in pixels
  6. imgheight=60; // logo height, in pixels
  7. if (navigator.appName == "Netscape" OR navigator.appName == "Mozilla Firefox") {
  8. horz=".left";
  9. vert=".top";
  10. docStyle="document.";
  11. styleDoc="";
  12. innerW="window.innerWidth";
  13. innerH="window.innerHeight";
  14. offsetX="window.pageXOffset";
  15. offsetY="window.pageYOffset";
  16. }
  17. else {
  18. horz=".pixelLeft";
  19. vert=".pixelTop";
  20. docStyle="";
  21. styleDoc=".style";
  22. innerW="document.body.clientWidth";
  23. innerH="document.body.clientHeight";
  24. offsetX="document.body.scrollLeft";
  25. offsetY="document.body.scrollTop";
  26. }
  27. }
  28. function checkLocation() {
  29. objectXY="branding";
  30. var availableX=eval(innerW);
  31. var availableY=eval(innerH);
  32. var currentX=eval(offsetX);
  33. var currentY=eval(offsetY);
  34. x=availableX-(imgwidth+30)+currentX;
  35. y=availableY-(imgheight+20)+currentY;
  36. evalMove();
  37. setTimeout("checkLocation()",10);
  38. }
  39. function evalMove() {
  40. eval(docStyle + objectXY + styleDoc + horz + "=" + x);
  41. eval(docStyle + objectXY + styleDoc + vert + "=" + y);
  42. }
  43. // End -->
  44. </SCRIPT>
  45. </head>
  46. <body bgcolor="#087B26" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" ONLOAD="setVariables(); checkLocation();">
  47. // volgens leejoo kon ik dit geowon ergens in de body plaatsen, dus ik heb het achteraan in mijn script staan. vreemdgenoeg komt er in Firefox een hele dunne banner juist bóvenaan:s
  48. <DIV ID="branding" STYLE="position:absolute; visibility:show; left:235px; top:-50px; z-index:2">
  49. <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="468" height="60">
  50. <param name="movie" value="sponsors04.swf">
  51. <param name="quality" value="high">
  52. <embed src="sponsors04.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="468" height="60"></embed>
  53. </div>

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 15/08/2005 17:50
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
embed heeft het nooit goed gedaan in firefox, maar normaal gezien zou dit script wel in ff moeten werken aangezien deze regel moet er toch rekening mee zijn gehouden:
  1. if (navigator.appName == "Netscape" OR navigator.appName == "Mozilla Firefox") {

Mss is op de site van leejoo zelf vragen?
Offline jarro - 15/08/2005 18:08
Avatar van jarro HTML interesse oja dat heb ik er zelf bij verzonne:$ dat van navigator.appName == "Mozilla Firefox" weet iemand anders het miss? en is er een dan een andere manier om in firefox een flash te laten zien?
Offline Legolas - 15/08/2005 18:14
Avatar van Legolas Onbekend appName is nooit firefox oid.
bij firefox (net getest) levert het 'Netscape' (document.write("navigator.appName) in firefox).
Offline jarro - 15/08/2005 18:15 (laatste wijziging 15/08/2005 22:46)
Avatar van jarro HTML interesse oke dank, ik dacht, ik probeer het gewoon:P nja dan snap ik er ook niks meer van:(

EDIT:

IK zag bij toeval dat ik de afsluitende object-tag (</object>) niet heb, toen ik hem erbij zette deed hij het zelfde als in firefox, zo'n klein balkje boven aan:S misschien dat iemand het nu ziet?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.252s