login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

JS en PHP bestelformulier - value vraagje in email

Offline loeserd - 07/07/2005 16:38
Avatar van loeserdNieuw lid Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend php/JSer en heb een vraagje waar ik even niet uitkom. Heb een bestelformulier gemaakt met een deel in javascript om het één en ander te laten berekenen en vervolgens word het formulier verstuurd via PHP. Er wordt een mail gestuurd naar de eigenaar van de site en naar degene die het formulier heeft ingevuld, werkt ook prima! Alleen in de mailtjes die er verstuurd worden geeft ie de value's van sommige velden aan, maar daar zou hij niet de value moeten ingeven maar de ...... ja hoe noem je zoiets. Ik zal een voorbeeldje geven: Bij het volgende dropdownmenuutje is er bv in het bestelformulier gekozen voor 'folder', de berekening word gedaan met 0.65 maar in het mailtje zou moeten komen te staan dat er voor 'folder' gekozen is en niet, zoals nu, voor 0.65

1. <select name=kiesiets onBlur=CalculateTotals()>
  2. <option value="0">Kies hier iets</option>
  3. <option value="0.65">Folder</option>
  4. <option value="0.77">Krant</option>
  5. <option value="1.65">Affice</option>
  6. </select>

Kan iemand mij helpen?! Als ik de hele code moet plaatsen is dat geen probleem!

Alvast megabedankt voor jullie reactie!!^^

DeLoeserd

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 07/07/2005 19:08
Avatar van Thomas Moderator Waar komen de gegevens vandaan ? Staan er produkt-gegevens opgeslagen in een database ofzo ? Als je van een database gebruik maakt zou ik een produkten-tabel maken, zodat je via een uniek id (identificatie-nummer) kunt refereren naar een produkt.

Dan vul je dus bijvoorbeeld in je formulier in dat je 20 x produkt nummer 12 bestelt - de gegevens behorend bij produkt 12 (bijv. de prijs) worden dan via dit nummer uit de database getrokken bij het genereren van een factuur / besteloverzicht.

Breng structuur aan in je gegevens.
Offline Mythix - 07/07/2005 20:06
Avatar van Mythix Nieuw lid if functie plaatsen?
if folder => werken met 0.65
vergroot de code wel aanzienlijk maar lijkt de makkelijkste oplossing...
Offline loeserd - 08/07/2005 08:48
Avatar van loeserd Nieuw lid Ik werk niet met een database, en dat wilde ik voor dit formulier zo houden! Tegenwoordig stop ik alles maar in een database, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is, vandaar dat ik het nu zonder wil proberen.

Die if-functie klinkt me heel erg goed in de oren, maar zou je me kunnen vertellen waar ik dat dan moet zetten? Ik neem aan in dit stukje?

1. <SCRIPT language=JavaScript>
  2. <!--
  3. function CalculateTotals(){
  4. f=document.orderform;
  5. f.total1.value=parseInt(f.module.value)*(f.folder.value);
  6. f.total12.value=parseInt(f.module.value)
  7. f.total2.value=parseInt(f.module.value)*(f.bundelen.value);
  8. f.total3.value=parseInt(f.ophalen.value);
  9. f.subtotal.value=parseFloat(f.total1.value)
  10. +parseFloat(f.total2.value)
  11. +parseInt(f.ophalen.value);
  12. f.btw.value=Math.round(((f.subtotal.value)/100*19)*100)/100;
  13. f.grandtotal.value=parseFloat(f.subtotal.value)
  14. +parseFloat(f.btw.value);}
  15. //-->
  16. </SCRIPT>

Maar als ik dit nu zo eens zit te bekijken ben ik daar ook helemaal niet zo zeker meer van....:'(
Offline haytjes - 12/07/2005 20:15
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
Je kan het ook anders oplossen:

f.kiesiets.value

dit is het geselecteerde (dus Folder, Krant, ...)
Offline BonMarche - 12/07/2005 23:00
Avatar van BonMarche PHP beginner @haytjes: als je folder kiest bevat f.kiesiets.value de waarde 0.65

je kunt/moet met een hidden field werken.

je kunt eventueel het hidden en het visible field dezelfde naam geven, gevolgd door []. dan krijg je in php een array:

$_POST['kiesiets'][0] = '0.65';
$_POST['kiesiets'][1] = 'folder';

het hidden field plaats je dan na het zichtbare veld en daarin zet je (dmv javascript (met f.kiesiets.options[f.kiesiets.selectedIndex].innerHTML) bij onchange) het gekozen ding.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s