login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Verander td van kleur met mouseover

Offline Arnout - 08/05/2005 21:46 (laatste wijziging 08/05/2005 21:48)
Avatar van ArnoutHTML beginner Ik ben op zoek naar een javascript dat een cel in een tabel van kleur laat veranderen als je met je muis op een link in de cel wijst. Ik heb wel een aantal dingen gevonden om de achtergrond van de hele site aan te passen, maar ik ben niet echt goed ik javascript dus kan t niet aanpassen aan mijn wensen...:s 

Zo wil ik t dus:
  1. <html>
  2. <body>
  3.  
  4. <table>
  5. <tr>
  6. <td bgcolor="white">niet van achtergrond veranderen</td>
  7. <td bgcolor="white"><a href="bla">van achtergrond veranderen</td>
  8. </tr>
  9. </table>
  10.  
  11. </body>
  12. </html>

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Scott - 08/05/2005 21:49
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
<td bgcolor="white" onmouseover="this.backgroundColor = 'black'" onmouseout="this.backgroundColor = 'white'">Wit, mouseover wordt zwart</td>
Offline Arnout - 08/05/2005 21:54
Avatar van Arnout HTML beginner Bedankt, maar eigenlijk zou ik willen dat alleen als je op de link wijst de achtergrond verandert en niet als je alleen op de cel wijst.
Offline Scott - 09/05/2005 08:00
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
<td bgcolor="white" onclick="(this.backgroundColor == 'white') ? this.backgroundColor = 'black' : 'this.backgroundColor = 'white'">Wit, bij klikken wordt hij zwart, bij nogmaals klikken weer wit</td>
Offline Arnout - 09/05/2005 18:36
Avatar van Arnout HTML beginner hmm, dat is toch gewoon hetzelfde als de eerste? maar dan met onclick?

Ik wil dus, dat als ik de link in de cel aanwijs, dat dan de achtergrond van de cel veranderd... Dus niet als ik alleen de cel zelf aanwijs, maar dus de link in de cel
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s