Erelid |
|
Ik heb dit in mijn formpje
<script language="JavaScript">
function checkform(theform){
if (theform.username.value == ""){
alert("Voer een gebruikersnaam in.");
theform.username.focus();
return false;
}
if (theform.passw.value == ""){
alert("Voer een wachtwoord in.");
theform.passw.focus();
return false;
}
if (theform.passw2.value == ""){
alert("Contoleer je wachtwoord.");
theform.passw2.focus();
return false;
}
if (theform.mailadres.value == ""){
alert("Voer een e-mailadres in.");
theform.mailadres.focus();
return false;
}
if (theform.tosagree.checkbox != "true"){
alert("Je moet de Algemene Regels accepteren.");
theform.tosagree.focus();
return false;
}
}
</script>
<script language="JavaScript"> function checkform(theform){ if (theform.username.value == ""){ alert("Voer een gebruikersnaam in."); theform.username.focus(); return false; } if (theform.passw.value == ""){ alert("Voer een wachtwoord in."); theform.passw.focus(); return false; } if (theform.passw2.value == ""){ alert("Contoleer je wachtwoord."); theform.passw2.focus(); return false; } if (theform.mailadres.value == ""){ alert("Voer een e-mailadres in."); theform.mailadres.focus(); return false; } if (theform.tosagree.checkbox != "true"){ alert("Je moet de Algemene Regels accepteren."); theform.tosagree.focus(); return false; } } </script>
Dit werkt zeer goed... in mijn form heb ik nu dit:
<form name="theform" action="reg-proc.php" method="post" onsubmit="return checkform(this);">
<form name="theform" action="reg-proc.php" method="post" onsubmit="return checkform(this);">
Maarreuh... de pagina gaat zowieso naar reg.proc.php, ook al heb je iets niet ingevuld en ook al heb je een alert gekregen... ik heb het ideetje met die alerst overgenomen van ergens anders, en ik snap wel hoe het in elkaar zit, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat je alleen naar reg-prox.php gaat als alles dus is ingevuld en er geen false's zijn?
Ten tweede wil ik ook controleren of het veld passw overeenkomt met passw2, door middel van zo'n alertje.
|