login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[opbelost]botsen met divs

Offline prorsoft - 07/03/2005 14:58 (laatste wijziging 07/03/2005 16:44)
Avatar van prorsoftPHP gevorderde Hallo,
Ik heb 2 bewegende divjes op m'n pagina, maar hoe maak ik dat ze stoppen met bewegen als ze met elkaar botsen?
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert Ik niet, kan je even code posten )
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde [quote]onmouseover='this.stop()' onmouseout='this.start()'[quote]
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Oké, hier komtiern[code]htmlrnheadrntitleTiteltitlernSCRIPT LANGUAGE='JavaScript'rn!--rnvar move=false;rnrnfunction rechts() {rn player.style.posLeft+=2; rn}rnfunction omlaag() {rn player.style.posTop+=2;rn}rnfunction omhoog() {rn player.style.posTop-=2;rn}rnfunction links() {rn player.style.posLeft-=2;rn}rnrnfunction checkArrows (field, evt) {rn var keyCode = rn document.layers evt.which rn document.all event.keyCode rn document.getElementById evt.keyCode 0;rn if (keyCode == 39){ rechtsrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('rechts()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn else if (keyCode == 40){ omlaagrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('omlaag()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn else if (keyCode == 38){ omhoogrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('omhoog()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn else if (keyCode == 37){ linksrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('links()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn return true;rn}rnrnfunction stop() {rn move=false;rn clearInterval(playerint);rn}rnwindow.status = 'Titel';rn--rnSCRIPTrnHEADrnBODY ONKEYDOWN='return checkArrows(this, event)' ONKEYUP='stop()'rndivimg id='player' src='pacman.gif' style='positionabsolute; left20; top20;'divrndivimg id='wall' src='wall.gif' style='positionabsolute; left200; top200;'divrnbodyhtml[code]rnDit script laat het divje 'player' bewegen op de pijltjestoetsen.rnMaar nu wil ik hebben dat je niet kan bewegen als er het divje 'muur' voor staat. Logisch, tochp
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Nee remy, dat bedoel ik niet. Het gaat erom dat je niet door de muur mag lopen!
Offline remy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van remy PHP ver gevorderde welke muur bedoel je de zijkant van het schermp rnrn[i]edit[i] rnrnmss moet je er een containerdiv omheenzetten (relative) en kijken of dat werkt, mss werkt een z-index ook nog wel.
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Je mag niet tegen het divje genaamd 'wall' botsen.
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Ik ben er uit!D Ik heb nurn[code]htmlrnheadrntitleTiteltitlernSCRIPT LANGUAGE='JavaScript'rn!--rnvar move=false;rnrnfunction rechts() {rn if (player.style.posLeft+33wall.style.posLeft player.style.posLeftwall.style.posLeft+32 player.style.posTop+32wall.style.posTop player.style.posTopwall.style.posTop+32)rn player.style.posLeft+=1;rn}rnfunction omlaag() {rn if (player.style.posLeft+32wall.style.posLeft player.style.posLeftwall.style.posLeft+32 player.style.posTop+33wall.style.posTop player.style.posTopwall.style.posTop+32)rn player.style.posTop+=1;rn}rnfunction omhoog() {rn if (player.style.posLeft+32wall.style.posLeft player.style.posLeftwall.style.posLeft+32 player.style.posTop+32wall.style.posTop player.style.posTopwall.style.posTop+33)rn player.style.posTop-=1;rn}rnfunction links() {rn if (player.style.posLeft+32wall.style.posLeft player.style.posLeftwall.style.posLeft+33 player.style.posTop+32wall.style.posTop player.style.posTopwall.style.posTop+32)rn player.style.posLeft-=1;rn}rnrnfunction checkArrows (field, evt) {rn var keyCode = rn document.layers evt.which rn document.all event.keyCode rn document.getElementById evt.keyCode 0;rn if (keyCode == 39){ rechtsrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('rechts()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn else if (keyCode == 40){ omlaagrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('omlaag()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn else if (keyCode == 38){ omhoogrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('omhoog()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn else if (keyCode == 37){ linksrn if (move==false) {rn playerint=setInterval('links()',1); onUnLoad=clearInterval;rn move=true;rn }rn }rn return true;rn}rnrnfunction stop() {rn move=false;rn clearInterval(playerint);rn}rnwindow.status = 'Titel';rn--rnSCRIPTrnHEADrnBODY ONKEYDOWN='return checkArrows(this, event)' ONKEYUP='stop()'rndivimg id='player' src='pacman.gif' style='positionabsolute; left20; top20;'divrndivimg id='wall' src='wall.gif' style='positionabsolute; left200; top20;'divrnbodyrnhtml[code]
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert PacMan in javascriptrnrnIk denkt dat het in flash (actionscript) een stuk eenvoudiger is...
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Ja, maar zo kan het ook^^.rnZo is het ook nog een stuk eenvoudiger.rnIk heb geen zin om helemaal flash te gaan leren.;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s