login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

rechtermuis knop

Offline ikkedikke - 04/03/2005 14:30
Avatar van ikkedikkePHP expert ik heb een script dat als je op een link klikt er of een menu bij de link komt of hij de pagina opent:
<script>
function file(path)
{
if(document.all)
{
if(event.button==2 || event.button==3)
{
dopopup(event.x-1,event.y-1,path);
// menu met opties
}
else
{
window.open('/map'+path);
// voorbeeld openen
}
alert(event.button)
}
alert(event.button)
return false;
}
</script>

<A HREF='' onclick='file("/image.php")' >image.php</A>

dit zou moeten werken ook voor de rechtermuisknop maar helaas.
hij opent nou alleen een scherm met het bestand en doet niks met de rechter muisknop, weet iemand hoe dit moet?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline klostpret - 30/11/1999 00:00
Avatar van klostpret HTML interesse A HREF='' onclick='file(image.php)' onrightclick='file(image.php)'image.phpA
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van ikkedikke PHP expert dat werkt ook niet...rndit is de oplossingrnonmousedown='file(=$path .. htmlspecialchars($n))'rn[b]edit[b]rnnou het volgende probleemrnik wil het adres van de iframe in de div menutje veranderen alleen werkt dit nietrnfunction dopopup(x,y,path)rn {rn themenu=menutje.stylern themenu.left=x;rn themenu.top =y;rn themenu.display = '';rn iframe.href = 'menu.phpfile='+path;rn }rnrndiv id='menutje' style=display none; position absolute; bgcolor=#DDDDDDrntable width=150 onclick='hide()' bgcolor=#DDDDDDrn trrn td bgcolor=#DDDDDDrn table width=100%rn trrn td&nbsp;tdrn td bgcolor=#FF444444 align='center' height=10 width=10rn a onclick='hide();'font color=whitebXbfontarn tdrn trrn tablern iframe id='iframe' src='#' width=100%iframern tdrn trrntablern rndivrn
Offline cracker - 30/11/1999 00:00
Avatar van cracker Onbekend Mag ik erop wijzen dat de openingstag voor uw script fout is en script language=JavaScript moet zijnrn^^ p
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @cracker hoeft niet hoor, als je [i]script[i] gebruikt kijkt de browser zelf welke taal het is.
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert idd maar heeft er iemand een antwoord ik ben niet echt een held in javascript
Offline klostpret - 30/11/1999 00:00
Avatar van klostpret HTML interesse iframe id='iframe' src='#' width=100%iframernrnmoet zijnrnrniframe name='iframe' src='#' width=100%iframernrndenk ik cool
Offline Koen1 - 30/11/1999 00:00
Avatar van Koen1 Nieuw lid Hoeft volgens mij niet. Tenminste dat hoeft bij formulieren ook niet, dan kun je ook gewoon gebruik maken van de toegekende id ipv de toegekende naam. Maar dan gebruik ik vaak wel iets dergelijks als getelementbyid() of zoiets.. weet t niet zeker (zit atm op school). D
Offline ikkedikke - 16/03/2005 22:07
  1. function dopopup(x,y,path)
  2. {
  3. themenu=menutje.style
  4. themenu.left=x;
  5. themenu.top =y;
  6. themenu.display = '';
  7. document.getElementsByTagName("iframe")[0].location.src = '/upload/bestanden/menu.php?file='+path;
  8. }

ik heb nou dit, maar nou krijg ik een errorpagina van ie zelf te zien dat de pagina tijdelijk niet beschikbaar is:s en ik vermoed dat het iets met dit script te maken heeft
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s