login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Form tag

Offline zwobbel - 02/03/2005 11:51
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Ik heb een select veld:
<select name="select" class="select">
<option selected>Standaard</option>
<option value="Kop1">Kop 1</option>
<option>Kop 2</option>
<option>Kop 3</option>
</select>
En wanneer men de optie Kop 1 kiest zou ik graag hebben dat er in mijn tekst area genaamd "bericht" de tag <h1> </h1> komt staan
Wie kan mij helpen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde echo $_POST['select'];
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Mja maar ik bedoel in het tekstveld waar je typt ..rnMeteen na de selectie het is voor een UBB code
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert [code] select name=select class=selectrn option selectedStandaardoptionrn option value=1Kop 1optionrn option value=2Kop 2optionrn option value=3Kop 3optionrn select[code]rnrnecho 'h'.$_POST['select'].''.$bericht.'h'.$_POST['select'].'';
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid [quote]Categorieën [b]JavaScript[b] Form tag[quote]Dat is php, Fenrir... maar het moet kunnen met JS ook... adh van document.write...
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Ik heb het nu als volgt ..rnhttpzwobbel.webvisual.beUBBnav.htmlrnrnKzou dus nog iets moetten vinde voor dat lettertype,groote,rnStyle's kop1 - kop 2 - kop3
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Je wilt dus inderdaad niet dat je formulier gesubmit wordt dus zul je JavaScript moeten gebruiken.rnrn[code]!DOCTYPE HTML PUBLIC -W3CDTD HTML 4.01 TransitionalENrnhtmlrnheadrntitlehtml templatetitlernmeta http-equiv=Content-Type content=texthtml; charset=iso-8859-1 rnstyle type=textcssrn!--rn--rnstylernscript language=JavaScript type=textjavascriptrn!--rnfunction addkop(sel, frm, elt) {rn voeg kop toern var nr = sel.options[sel.selectedIndex].value;rn document.forms[frm].elements[elt].value += h+nr+h+nr+;rn reset geselecteerde elementrn sel.selectedIndex = 0;rn}rn--rnscriptrnheadrnrnbodyrnform name=frm action=... method=postrnselect name=kop onChange=addkop(this, 'frm', 'txt');rnoption value=selecteeroptionrnoption value=1kop 1optionrnoption value=2kop 2optionrnoption value=3kop 3optionrnselectrnbr rntextarea name=txttextarearnformrnbodyrnhtml[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s