login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

javascript noob vraag

Offline seba - 19/02/2005 13:00
Avatar van sebaOnbekend hey, ik ben eens begonnen met wat js te leren, maar het wil niet werken, ik doe:

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Volume piramide berekenen</title>

<script language="javascript">
function berekening(){
window.status="Voer uw hoogte in" //window status veranderen
hoogte=prompt("Mag ik de hoogte?", "hoogte") //hoogte vragen via prompt commando
window.status="Voer uw oppervlakte in" //window status veranderen
oppervlakte=prompt("Geef de oppervlakte van het grondvlak?", "oppervlakte")// oppervlakte via prompt commando vragen
volume=(hoogte*oppervlakte)/3 //berekeningen doen
alert("U hebt een volume van" volume "m³")// weergave
}
</script>
</head>
<body>

<input type="button" name="berekening" onClick="Javascript:berekening()" value="Volume berekenen"></form>

</body>
</html>
en het werkt niet!

'k heb het ook al alsvolgt geprobeert, maar werkt ook niet:

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
<script id="clientEventHandlersJS" language="javascript">
<!--
function omrekening_onclick(){
hoogte=prompt("Mag ik de hoogte?", "")
oppervlakte=prompt("Mag ik de oppervlakte?", "")
volume=(hoogte*oppervlakte)/3
alert("Het volume is" volume)
}
//-->
</script>
</head>
<body>

<input type="button" name="omrekening" id="omrekening" value="Bereken het volume van een piramide">

</body>
</html>

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Button PHP ver gevorderde zet var voor je varsrnvar hoogte=je_waarde;rnrnediten zoiets alert(U hebt een volume van volume m³)rnmoet zoiets worden alert(U hebt een volume van + var volume + m³)rnrnhet kan miss ook gewoon volume zijn ik twijfel maar die plussen moete zeker !rnrn[b]edit2^^ rnhtmlrnheadrnmeta http-equiv=Content-Type content=texthtml; charset=iso-8859-1rntitleVolume piramide berekenentitlernrnscript language=JavaScriptrnfunction berekening(){rnwindow.status=Voer uw hoogte in window status veranderenrnvar hoogte=prompt(Mag ik de hoogte, hoogte) hoogte vragen via prompt commandornwindow.status=Voer uw oppervlakte in window status veranderenrnvar oppervlakte=prompt(Geef de oppervlakte van het grondvlak, oppervlakte) oppervlakte via prompt commando vragenrnvar volume=(hoogteoppervlakte)3 berekeningen doenrnalert(U hebt een volume van+ volume +m³) rn}rnscriptrnheadrnbodyrnformrninput type=button name=berekening onClick=Javascriptberekening() value=Volume berekenenformrnrnbodyrnhtmlrnrnprobeer die eens want er zaten precies nog wat foutjes in die ik eerst niet opmerkte lol! kijken wat er verschillend is met de jouwe en leer lol![b]
Offline seba - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van seba Onbekend werkt ook niet, er staat deze eigenschap of methode wordt niet door dit object ondersteund...
Offline Button - 30/11/1999 00:00
Avatar van Button PHP ver gevorderde welke regel is de fout ps probeer eerst eens mijn tweede edit hier boven uit!
Offline seba - 30/11/1999 00:00
Avatar van seba Onbekend Ik denk dat er nog een edit 3 zal volgen, want die werkt ook niet
Offline Button - 30/11/1999 00:00
Avatar van Button PHP ver gevorderde nope weet geen edit 3 meer maar die dingen die ik veranderde waren ook fout van je! die zijn nu toch al opgelost lol!rnmaar op welke regel is de foutrn
Offline seba - 30/11/1999 00:00
Avatar van seba Onbekend de regel van de button
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid [code]input type=button name=berekening onClick=JavaScriptberekening() value=Volume berekenen[code] rnrnMoet de S van JavaScript niet met een hoofdletter, is maar een ideetje hoorrnrn
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend bij onclick e.d. kun je javascript weglaten, dat heb je alleen nodig als je een functie aan wilt roepen bij href=.rnrnVerder hebben de knop en de js functie dezelfde naam, dat kan ook problemen geven.rnen alert en prompt horen bij window object, dus eigenlijk moet je dit doenrnrnwindow.alert(); -- ook netjes afsluiten met puntkommarnwindow.prompt();rnrnEdit fout in de ubb functie de smilie die in mijn eerste zin staat wordt gevormd door een dubbele punt gevolgd door een backslash. Ik heb daar geen backslash getypt, maar die komt er door addslashes tussen. De volgorde van smilies omzetten en stripslashes gaat denk ik niet helemaal goed ofzo. Werk voor Fangorn...
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde je moet ook geen [b];[b] vergeten
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s