login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Textarea tekst toevoegen met button

Offline Mythix - 15/02/2005 00:12
Avatar van MythixNieuw lid Hullo, ik ben niet bekent met javascript daarom zou ik graag een request plaatsen voor een scriptje, ik heb hier al een beginsel kunnne vinden.
De bedoeling is dat als ik op een button klik dat deze button ubb code toevoegt aan een text area.
ik heb de volgende button en textarea:
  1. <input type="button" value="B" onClick="JavaScript: set('[B][/B]')">
  2. <textarea name="content" cols="73" rows="18"></textarea>

en kan er iemand ff uitleggen hoe ik het systeem zoals hier gebruikt wordt kan toepassen dat je 1 keer klikt de ubb-tag opent en bij de tweede klik hem weer sluit?

Gr33tz

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde [code]!DOCTYPE html PUBLIC -W3CDTD HTML 4.01 TransitionalENrnhtmlrnheadrn titletiteltitlern script type=textjavascriptrn function setBool()rn {rn bool = true;rn }rn rn function openCloseB()rn {rn if (bool==true)rn bool=false;rn else if (bool==false)rn bool=true;rn rn if (bool)rn document.frm.content.value += '[B]';rn elsern document.frm.content.value += '[B]';rn rn document.frm.content.focus();rn }rn scriptrnheadrnbody onload=setBool()rn input type=button value=B onClick=openCloseB()rn form name=frmrn textarea name=content cols=73 rows=18textarearn formrnbodyrnhtml[code]rnrnDit werkt wel... (alleen het setten van bool is niet helemaal de goede manier lijkt me, misschien iemand een beter idee hiervoor)
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Je kan het beste een stack van geopende tags bijhouden (een (globaal) arraytje in JavaScript).rnStel je drukt op een b, de b wordt toegevoegd aan de stack, hierna druk je op een i, deze wordt toegevoegd aan de stack. Hierna druk je weer op de i - deze stond al op de (top van de) stack, dus wordt hier weer van verwijderd en de tag wordt gesloten.rnHierna druk je op de u, deze wordt toegevoegd. Nu druk je weer op de b - deze kwam al voor op de stack, dus eerst sluit je de u weer af (zodat alles correct genest is) en daarna sluit je de b weer af. Dusrnrn stack leegrn druk b inrn stack b; druk [ b ] afrn druk i inrn stack b, i; druk [ i ] afrn druk i inrn stack b (verwijder i weer); druk [ i ] afrn druk u inrn stack b, u; druk [ u ] afrn druk b inrn stack leeg; druk eerst [ u ] af en dan [ b ]
Offline Mythix - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Mythix Nieuw lid owkej mooie uitleg^^ rnrnmaar zoals ik al zei , ik ken niets van javascript. als iemand zin en tijd heeft mag hij het altijd in elkaar prutsen voor mij p rnmaar ik ben al blij met wat ik nu heb -)rnrnbtw het scriptje is zeer handig als je maar een paar ubbcodes hebt, maar als je er veel hebt moet je elke keer het script copypasten en de [b]&[b] verranderen door de andere codeis het mogelijk om het zo aan te passen dat het op deze manier werkt rnrnopenClose([ b ],[ b ]) voor de b codernopenClose([ u ],[ u ]) voor u codernenz....rnrn
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde [code]!DOCTYPE html PUBLIC -W3CDTD HTML 4.01 TransitionalENrnhtmlrnheadrn titletiteltitlern script type=textjavascriptrn function setBool()rn {rn b = false;rn i = false;rn u = false;rn }rn rn function openClose(stijl)rn {rn if ((b==false) && (stijl=='B'))rn {rn b=true;rn document.frm.content.value += '[B]';rn }rn else if ((b==true) && (stijl=='B'))rn {rn b=false;rn document.frm.content.value += '[B]';rn }rn else if ((i==false) && (stijl=='I'))rn {rn i=true;rn document.frm.content.value += '[I]';rn }rn else if ((i==true) && (stijl=='I'))rn {rn i=false;rn document.frm.content.value += '[I]';rn }rn else if ((u==false) && (stijl=='U'))rn {rn u=true;rn document.frm.content.value += '[U]';rn }rn else if ((u==true) && (stijl=='U'))rn {rn u=false;rn document.frm.content.value += '[U]';rn }rnrn document.frm.content.focus();rn }rn scriptrnheadrnbody onload=setBool()rn input type=button value=B onClick=openClose('B')rn input type=button value=U onClick=openClose('U')rn input type=button value=I onClick=openClose('I')rn form name=frmrn textarea name=content cols=73 rows=18textarearn formrnbodyrnhtml[code]rnrndit werkt, als je er vanuit gaat dat de gebruiker het in de goede volgorde gebruikt )
Offline thabemmz - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van thabemmz Nieuw lid Ik heb het script ff herschreven zodat je em niet telkens hoeft te veranderenrnIn je headrn[code]rnscript type=textjavascriptrn function setBool()rn {rn bool = true;rn }rn rn function openClose(tekst)rn {rn rn rn rn if (bool==true)rn bool=false;rn else if (bool==false)rn bool=true;rn rn if (bool)rn document.cms.bericht.value += '['+tekst+']';rn elsern document.cms.bericht.value += '['+tekst+']';rn rn document.cms.bericht.focus();rn }rn scriptrn[code] rnrnIn je formulierrnrn[code]rnrninput type=button name=b value=B style=font-weight bold; onClick=javascriptopenClose(this.value)rnrn[code]
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert ja en als je dan 2 opmaakstijlen hebt je opent de een en daarna de ander wat zou d'r gebeuren
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s