Lid |
|
Hey,
Ik heb volgende stukje werkende code op mijn website voor het contactformulier:
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
$('#name').addClass("field");
$('#name').focus(function() { if($(this).val() == 'vb: Jan Janssens') { $(this).val(''); } }).blur(function() { if($(this).val() == '') { $(this).val('vb: Jan Janssens'); } } );;
$('#name').focus(function() { $(this).removeClass("field").addClass("focus"); });
$('#name').blur(function() { $(this).removeClass("focus").addClass("field"); });
});
</script>
<script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { $('#name').addClass("field"); $('#name').focus(function() { if($(this).val() == 'vb: Jan Janssens') { $(this).val(''); } }).blur(function() { if($(this).val() == '') { $(this).val('vb: Jan Janssens'); } } );; $('#name').focus(function() { $(this).removeClass("field").addClass("focus"); }); $('#name').blur(function() { $(this).removeClass("focus").addClass("field"); }); }); </script>
Nu... dit kan waarschijnlijk een pak makkelijker geschreven worden, maar ik slaag er niet in en als ik dit voor ieder veld moet kopiëren, niet zo heel veel werk, maar als het korter kan is het natuurlijk altijd meegenomen...
Weet iemand hier raad mee?
Bedankt!
|