$(document).ready(function(){
$("#form1").submit( function () {
$.ajax({
type: "POST",
data : $(this).serialize(),
cache: false,
url: "test.php",
success: function(data){
if (data == 1) {
msg('goed','welkom');
var data = "";
}else{
msg('fout','Verkeerde inloggegevens');
var data = "";
}
}
});
return false;
});
});
$(document).ready(function(){
$("#form1").submit(function(){
$.ajax({
type:"POST",
data : $(this).serialize(),
cache:false,
url:"test.php",
success:function(data){
if(data ==1){
msg('goed','welkom');
var data ="";
}else{
msg('fout','Verkeerde inloggegevens');
var data ="";
}
}
});
returnfalse;
});
});
Op zich werkt de code goed, test.php kijkt wat je hebt ingevuld wanneer dit klopt echoed deze '1' waarna de functie msg(); aangeroepen word. Het probleem is alleen dat wanneer je de verkeerde inloggegevens invult je eerst de goede melding krijgt (Verkeerde inloggegevens) alleen wanneer je dan alsnog de goede inloggegevens invult krijg je niet de welkom-melding te zien maar weer die van de 'Verkeerde inloggegevens'.
Ik snap alleen niet hoe dit komt aangezien test.php toch echt geen '1' echoed wanneer je iets verkeerd intypt.
Hopelijk is het een beetje duidelijk en weet iemand het antwoord hierop, alvast bedankt!
Als het probleem niet opgelost is moet je de code van test.php eens posten.
Dit werkt helaas niet, de code van test.php is nog niet echt heel interessant aangezien ik het alleen maar even als test gebruik om te kijken of alles verder werkt. Maar is de code:
In dat geval ligt het denk ik aan het jQuery-script dat gebruikt word voor de msg(); functie.
Even ter verduidelijking je hebt een index.php hierop staat het inlogformulier, de bestanden msg.js (zie onderstaande code) en post.js (code uit beginpost) zijn hierin toegevoegd.
Wanneer je het formulier post word post.js aangeroepen deze communiceert met test.php, dit werkt blijkbaar goed zoals te zien is in het voorbeeld van vinTage. Het probleem zit daarom denk ik in msg.js daarom hieronder even de code: