Lid |
|
Beste,
ik wil aan de hand van enkele velden een totaal weergeven (terwijl mensen het aanklikken d.m.v. checkboxes).
<script language="javascript">
function checkPrice()
{
var totaal = 0;
if(document.getElementById('sim-site').checked == true){
totaal = totaal + document.getElementById('sim-site').value;
}
if(document.getElementById('uni-site').checked == true){
totaal = totaal + document.getElementById('uni-site').value;
}
document.getElementById('prijs').innerHTML = totaal;
}
</script>
<script language="javascript"> function checkPrice() { var totaal = 0; if(document.getElementById('sim-site').checked == true){ totaal = totaal + document.getElementById('sim-site').value; } if(document.getElementById('uni-site').checked == true){ totaal = totaal + document.getElementById('uni-site').value; } document.getElementById('prijs').innerHTML = totaal; } </script>
Standaard staat er al nul (in mijn span class). Echter wanneer ik nu een checkbox van bijvoorbeeld 100 en een van 444 een vink dan staat er:
0100444
terwijl er zou moeten staan
544 (0 + 100 + 444 = 544).
Kan iemand mij uit de brand helpen?
EDIT:
Heb het opgelost als volgt, echter denk ik niet dat dit "dé" oplossing is of wel?
<script language="javascript">
function checkPrice()
{
var totaal = parseInt(0);
if(document.getElementById('sim-site').checked == true){
totaal = totaal + parseInt(document.getElementById('sim-site').value);
}
if(document.getElementById('uni-site').checked == true){
totaal = totaal + parseInt(document.getElementById('uni-site').value);
}
document.getElementById('prijs').innerHTML = totaal;
}
</script>
<script language="javascript"> function checkPrice() { var totaal = parseInt(0); if(document.getElementById('sim-site').checked == true){ totaal = totaal + parseInt(document.getElementById('sim-site').value); } if(document.getElementById('uni-site').checked == true){ totaal = totaal + parseInt(document.getElementById('uni-site').value); } document.getElementById('prijs').innerHTML = totaal; } </script>
|