Ik probeer een systeem te maken waardoor als ik op een pagina klik(bv. registeer) dat mijn content-box dan dichtklapt, de html eruit haalt en vervolgens een pagina inlaad(via $.load) maar het $.load wil niet werken, als ik dit verander voor 'test' of iets in die trend dan werkt alles!
Even wat bij info over de mappen structuur
/index.php(hier word de functie uitgevoerd)
/includes/js/core.js (hier staat de functie)
/pages/ (hier staan de files met de HTML erin)
changePage: function(newContent) {
$('#changeable').slideUp('slow', function() {
$("#changeable").html($.load('../../' + newContent)), // Ik weet niet of het pad zo klopt (door de ../../) maar zonder werkt het ook niet
$("#changeable").slideDown('slow');
});
}
changePage:function(newContent){
$('#changeable').slideUp('slow',function(){
$("#changeable").html($.load('../../'+ newContent)),// Ik weet niet of het pad zo klopt (door de ../../) maar zonder werkt het ook niet
$("#changeable").slideDown('slow');
});
}
Ik voer de functie uit als: core.changePage('pages/test.html')
8 antwoorden
Gesponsorde links
Kevin - 15/09/2011 22:25 (laatste wijziging 15/09/2011 23:24)
Crew Ajax/REST
Nou, het is helemaal niet nodig om je load functie binnen je html functie te gebruiken. Daar heeft jQuery selectors voor.
Ik heb nu nog een vraagje. Ik heb dit nu zo in elkaar zitten, maar wat er gebeurd is, eerst komt de slideDown, hierna komt pas de HTML in mijn box, ik heb nu dit als functie:
Oke, alles is werkend nu(door wat veranderingen van plaats). Ik heb nog één probleem, hoe zorg ik dat $.load niets cached, ik heb nu namelijk het probleem, dat als ik iets verander op mijn login.html dat dit niet doorgevoerd word, ik heb geprobeerd met $.ajax, maar dit wil ook niet helemaal werken
Dan werkte het op voorhand ook niet...Het enige wat die code doet is een random variable meegeven aan de url die 'opgehaald' moet worden. Random omdat je dan NOOIT met cache zit..
En wat was er mis met het vorige door mij gegeven voorbeeldje? Dat werkt gewoon (evt die random meegeven)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.