Allereerst is het handige van jQuery dat je geen onmouseover en andere events meer aan de div moet zetten. Dit kan je in gewoon JavaScript trouwens ook beter met addEventListener doen.
$(document).ready(function() {
// Dit is de load event op de body. Of te wel als het document klaar is om te starten
$('.star').hover(function() {
// Dit is de hover functie op .star. Deze heeft 2 callback functies: onMouseOver en onMouseOut
$(this).animate({'width': '+=50', 'height': '+=50'}, 400);
// Met jQuery kunnen we gewoon +=50 doen, we hoeven dit niet op te vragen.
// Als je dit wel wilt doen met bijv. de achtergrondkleur moet je gebruik
// maken van de jquery functie .css(): http://api.jquery.com/css
}, function() {
$(this).animate({'width': '-=50', 'height': '-=50'}, 400);
});
});
$(document).ready(function(){
// Dit is de load event op de body. Of te wel als het document klaar is om te starten
$('.star').hover(function(){
// Dit is de hover functie op .star. Deze heeft 2 callback functies: onMouseOver en onMouseOut
Maar moet ik dan voor elke star div die animate functie doen?
Want mijn bedoeling was om verschillende star div's te hebben, die enkel mogen vergroten wanneer je muis erover gaat. Daarom had ik ook aan die div een id meegegeven, maar hoe moet ik controleren op die id?
Of kan je nog altijd zoals in js een for-loop gebruiken?
Oh, dat is wel heel gemakkelijk. Knap staaltje techniek en gemakkelijk voor mij dan om te gebruiken.
Bedankt voor je voorbeeld en voor je snelle uitleg hoor.
Met de code die hierboven is gegeven, lukt er wel nog 1 ding niet:
Als ik met mijn muis snel enkele keren over mijn div star ga, dan blijft deze nadat ik allang met mijn muis van die div weg ben gewoon animeren. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen, want dat is wel tamelijk lastig dat het de hele tijd dan groter en kleiner wordt.
Lolll