Maar nu had ik graag een load-gifje geplaatst in de input-box, zoals hier:
[url]http://papermashup.com/demos/autosuggest/[/url]
Maar ik slaag er niet in deze functie te activeren/integreren.
Als ik de css-class 'load' (zonder javascript) implementeer in de input-box werkt deze al wel, maar is de bedoeling dat deze enkel actief is wanneer de autosuggest-functie wordt geladen, en onzichtbaar wordt wanneer de functie niet wordt gebruikt.
Ben al enkele dagen aan het googelen, en forums te raadplegen, maar vanaf ik één regel in onderstaande javascript plaats, werkt de autosuggest niet meer :-(
Maar deze blijft natuurlijk continu zichtbaar.
Wat jij meld zou ik graag willen bereiken, ik weet wel dat dit 'heel simpel' is, maar hoe dien ik dit te realiseren, want heb zeer weinig ervaring met jquery.
Net eens geprobeerd om de addClass toe te voegen aan de 'suggests.php'-pagina:
Je moet gewoon in de functie die je oproept bij de onchange fso (dus wanneer je de suggester laat zoeken in de db) voor dat ie gaat opzoeken, moet hij de loader tonen, dan zet je de style van display op block.
en dan om, als het klaar is, terug te verbergen zet je in je
Ik wil dat je eerst zelf op zoek gaat naar een manier om dat te verbergen en te tonen (is niet zo moeilijk). Moest je het écht niet vinden (wat me zou verbazen) help ik je graag verder ;)
1. tonen tijdens laden
2. verbergen in de callback function
Ik vermoed dat het ook maar een kleine aanpassing is.
Intussen ken ik wel al 'addClass()' en 'removeClass()' en ook al op verschillende plaatsen in de javascript geplaatst, maar zoals ik al vermeldde, resultaat=0 !!!
Het enige wat ik tot nog toe bijgeleerd heb is dat het niet
dan is de loader-gif al actief voordat er iets wordt getypt in de input-box, dus vanaf de pagina wordt geladen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
var as_json =new bsn.AutoSuggest('search_input', options);
</script>
Eerst wordt gecontroleerd of er iets in de input-box staat. Indien ja, moet deze normaal de suggest.php laden en de 'class' aktief maken tijdens het zoeken/laden vd suggest-box; in de 'callback' wordt deze 'class' verwijderd.
De laatste functie om deze te verwijderen werkt min of meer. Ttz wanneer je een suggestie aanklikt, wordt de loader-gif toch al verwijderd.
Intussen een naar neveneffect ontdekt, wanneer er niets wordt aangeklikt in de suggest-box, wordt de loader-gif niet verwijderd
Zou het niet eenvoudiger zijn om de loader-gif 2 seconden te activeren wanneer er een karakter wordt toegevoegd/verwijdert?