HTML interesse |
|
ik ben bezig met een winkelkarretje. Nu ben ik bezig aan het js gedeelte, waar mensen hun aantallen kunnen verhogen/verkleinen. Dat verloopt allemaal goed behalve tijdens het optellen van de oude waarde met de nieuwe (+1) loop het fout... i.p.v 7+1 = 8 laat hij 71 zien. Alsof 7 en 1 GEEN numerieke waardes zijn... mijn code:
function changeAmnt(id, amnt){
var old = document.getElementById(id).value;
document.getElementById(id).value = old + amnt;
}
function changeAmnt(id, amnt){ var old = document.getElementById(id).value; document.getElementById(id).value = old + amnt; }
<?
while($res = mysql_fetch_object($query)){
echo "<tr>";
echo "<td>$res->artikel</td>";
echo "<td>€$res->prijs</td>";
echo "<td>
<input name=\"aantal$res->id\" id=\"aantal$res->id\" value=\"$res->aantal\" type=\"text\" size=\"3\" maxlength=\"3\" /><a href=\"#\" onclick=\"changeAmnt('aantal$res->id', '1');\">[+]</a><a href=\"#\" onclick=\"changeAmnt('aantal$res->id', '-1');\">[-]</a></td>";
echo "<td id=\"$res->id\"><script>calculatePrice('$res->prijs', '$res->aantal', 'none');</script></td>";
echo "</tr>";
}
?>
<? echo "<td>$res->artikel</td>"; echo "<td>€$res->prijs</td>"; <input name=\"aantal$res->id\" id=\"aantal$res->id\" value=\"$res->aantal\" type=\"text\" size=\"3\" maxlength=\"3\" /><a href=\"#\" onclick=\"changeAmnt('aantal$res->id', '1');\">[+]</a><a href=\"#\" onclick=\"changeAmnt('aantal$res->id', '-1');\">[-]</a></td>"; echo "<td id=\"$res->id\"><script>calculatePrice('$res->prijs', '$res->aantal', 'none');</script></td>"; } ?>
Wat doe ik (of is er verkeerd) aan de code hierboven... En weet iemand oplossing?
Alvast bedankt voor de moeite! Sam
|