Ik wil een raad spelletje op internet maken. Dan moet iemand een getal tussen de 1 en de 10 kiezen. Dan moet de persoon dat een getal invullen. Als je te laag invuld wordt er een bericht geven dat het te klein is, en met hoger ook. Als het bericht goed is wordt dat ook gezecht.
Tot zo ver lukt het mij nog. Maar nu komt het probleem. Ik laat js zelf een getal kiezen met:
Maar elke keer als ik nu op check klik veranderd het getal. Hoe los ik het op? Het getal moet dus alleen opnieuw worden gekozen als het vorige getal goed is.
var agetal= Math.round(Math.random()*10); dit stukje in je eerste if == zetten... dat scheelt sws al.
En, er klopt denk ik iets niet met je 'verberg' kijk maar is op plaatscode, ik denk dat je de < en > op de regels 8 en 11 even 2 spaties moet geven.
En, je hebt je 'var agetal= Math.round(Math.random()*10);' ook aan het begin van het script staan, daar moet ie weg, of zorgen dat ie maar 1x gekozen wordt
Ik weet niet of '!isset' ook in javascript bestaat, maar zo zou het denk ik moeten werken. de var i bestaat nog niet, dus dan gaat hij een random getal maken, maar omdat je in diezelfde if-functie ook een waarde geeft aan i, doet ie 'm de eerstvolgende keer als 't goed is niet meer. zoiets zou ongeveer moeten werken, loop 'm ff na, pas 'm hier en daar aan... succes
Gewoon getal in cookie zetten, en telkens daarop checken zou ik zeggen..
Als er een getal is in de cookie, dan geen random getal genereren en in en cookie zetten
De manier van Jelmerhollan werkt niet. De !isset bestaat niet in js.
Ik heb al zitten zoeken naar een andere manier voor !isset maar niet kunnen vinden. Heeft iemand een idee?
En die manier van genkstar zou natuurlijk kunnen. Maar ik wil eerst zeker weten dat random getal niet kan.
En als je dat stukje code (van je random getal) nou is boven je functie zet? Zonder de if-functie uiteraard, omdat je die daarna als het goed is niet meer aanroept, zou dat ook moeten werken... dus je 'agetal= Math.round(Math.random()*10);' BOVEN je 'function GetalCheck(form){'
En je hebt nou wel die spaties in je andere if-fucntie hoop ik eah? En wat meer enters, je script wordt er niet trager van, maar het wordt wel overzichtelijker, doe dat dus aub..
En als je dat stukje code (van je random getal) nou is boven je functie zet? Zonder de if-functie uiteraard, omdat je die daarna als het goed is niet meer aanroept, zou dat ook moeten werken... dus je 'agetal= Math.round(Math.random()*10);' BOVEN je 'function GetalCheck(form){'
Als ik dat doe komt er geen alert.
Dit is dan de code: Plaatscode: 139042
Wat is de code die je op dit moment gebruikt..?
Plaatscode: 139042..? Van 2 posts eerder? Want dan heb ik werkgelijk geen idee namelijk :S Sorry,
heel eventueel, probeer dit is?
een input type="text", daarin zet je content van je 'alert' van dat moment.. dus dan heb je geen alerts meer.. maar dan staat het zeg maar 'instant' op je site.. Snappie?
Ik heb nu deze code: Plaatscode: 139047
En dan hebt ik het zonder alerts maar op de manier die hierboven is aangegeven. Maar er komt nog steeds niet te staan.
Wat heb ik gedaan? Alles opnieuw gescript, ik kwam erachter, dat als je iets met je random getal-functie probeert te doen nadat jij gecheckt hebt of een getal correct is, dan werkt het om de een of andere reden niet meer :/ Maar nou werkt.
Code says all, je komt er wel uit ;)
Kijk goet naar de namen en naar de functies...
(functie voor het random getal heb ik rechtstreeks van internet.. dus daar hoef je niet naar te kijken verder )
Affijn, na 15mins werk werkt 't nou eindelijk
(LET OP! staat nog geen doctype en dat soort shit in)
Heel erg bedankt Jelmerhollan!!!
Ik zie nu niet wat ik eerst fout deed maar nu klopt het wel.
Hier kan ik verder mee aan de slag, zodat het ook werkt bij 0-100 0-1000.
Ik heb alleen de contole maar type="hidden" gemaakt. Anders is het wel erg makkelijk raden na de eerste keer.