HTML interesse |
|
OK even een korte inleiding, wist niet dat dit ook mocht:
Ik ben bezig met een scriptje om offertes te maken op mijn website.
Dit onderdeel is een uitprobeersel, om te kijken of ik het kan leren.
Om het helemaal zelf te maken is nu nog een beetje te hoog gegrepen, maar ik hoop dat er hier mensen zijn die mij een beetje opweg kunnen helpen. Ik wil het vooral graag leren. Dus een linkje naar een tutorial of uitleg ben ik al heel blij mee.
Het idee is als volgt. De bezoeker krijgt een overzicht van de soorten podium hij/zij moet hierbij invullen hoeveel hij/zij er per product wil hebben. Via een script (java script?) moet dit terplekke worden uit gerekend. Met onderaan een subtotaal en een knop naar de volgende pagina. Op de volgende pagina gaan we de kosten voor de poten berekenen. Het script moet het aantal podiumdelen met 4 vermenigvuldigen en dit aantal vermenigvuldigen met de kostprijs van de poten. (in het script staat dan wat elke poot per stuk kost.
Daarna kiest de klant het soort afrok en het aantal meter dat men wilt hebben en het script rekent dan uit wat het kost (Wederom javascript?)
Tot slot zet het script alle prijzen onder elkaar en berekend de eindprijs. (hier zouden dan eventueel ook nog andere onderdelen automatisch bij komen zoals 2 klemmen per podiumdeel en 4 vloertegels per m2)
|